Alstom, lider global în mobilitate inteligentă şi sustenabilă, a semnat un contract pentru furnizarea a 40 de unităţi electrice multiple (EMU) de mare capacitate Coradia Stream către Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein (NAH.SH), asociaţia integrată de transport care organizează transportul feroviar de călători în landul german Schleswig-Holstein, informează un comunicat de presă, remis astăzi.
Comanda include, de asemenea, un pachet complet de servicii de mentenanţă pentru trenuri pe o perioadă de 30 de ani, pentru a asigura disponibilitatea lor fără probleme. Contractul are o valoare de aproape 900 de milioane de euro. În plus, include opţiunea de a comanda până la 55 de trenuri suplimentare cu pachetul asociat de servicii complete.
Garniturile cu patru vagoane constau în două vagoane de capăt supraetajate şi două vagoane cu un singur nivel. Au o lungime de 106 metri şi pot funcţiona în tracţiune multiplă. Trenurile au o viteză maximă de 160 km/h şi vor circula în două reţele, fiecare cu o configuraţie specifică a vehiculului, cu
360, respectiv 390 de locuri, crescând astfel considerabil capacitatea de transport în comparaţie cu trenurile aflate în serviciu astăzi. Uşile largi, duble facilitează un schimb rapid de pasageri.
"Trenul de mare capacitate Coradia Stream combină în mod optim expertiza noastră în mobilitatea verde şi digitală cu obiectivul maximizării capacităţilor în aceste reţele feroviare importante din landul Schleswig Holstein. Trenul oferă o soluţie de ultimă generaţie pentru nevoile de mobilitate prezente şi viitoare ale regiunii", a declarat Muslum Yakisan, Preşedintele Regiunii Alstom DACH. "Suntem încântaţi că NAH.SH ne oferă oportunitatea de a aduce o contribuţie importantă şi pe termen lung la viitorul mobilităţii în nordul Germaniei. Conceptul nostru de mare capacitate răspunde perfect cerinţelor beneficiarului şi ne dorim să contribuim la progresul transportului regional."
Claus Ruhe Madsen, Ministrul Transporturilor din landul Schleswig-Holstein, a declarat: "Am atins o etapă importantă: aceste linii feroviare au cel mai mare număr de persoane din Schleswig-Holstein care călătoresc cu transportul public. Trebuie să le oferim un serviciu solid pe termen lung. Aceasta include un orar în care pot avea încredere şi vehicule moderne, de înaltă performanţă, care impresionează prin design şi confortul oferit. Am creat acum cadrul pentru aceasta şi trimitem un semnal clar în direcţia modernizării transportului".
Trenurile sunt construite în conformitate cu cerinţele NAH.SH şi introduc diverse caracteristici pentru a îmbunătăţi experienţa pasagerilor. Cu sisteme de aer conditionat folosind filtre antibacteriene si antivirale, prize pentru alimentarea cu energie electrică şi conexiune Wi-Fi, precum şi recepţie îmbunătăţită a serviciilor de telefonie mobilă, acestea oferă numeroase facilităţi pentru a asigura un nivel excelent de confort. Un sistem de rezervare a locurilor şi o funcţie de afişare în timp real a gradului de ocupare contribuie şi mai mult la o experienţă plăcută de călătorie.
Datorită compartimentelor multifuncţionale din fiecare vagon, trenurile oferă spaţiu amplu pentru cărucioare şi bagaje mari, precum şi spaţiu pentru două scaune cu rotile şi până la 24 de biciclete. Accesibilitatea trenurilor asigură un standard la fel de ridicat de confort de călătorie pentru toţi pasagerii. În vagoanele cu un singur etaj, nu există trepte şi nici diferenţe de înălţime care ar necesita rampe. Fiecare tren este echipat cu trei toalete, dintre care una este accesibilă utilizatorilor de scaune cu rotile. În plus, fiecare tren oferă mai mult de 40 scaune pentru pasagerii cu mobilitate redusă.
Tehnologia modernă de semnalizare şi automatizare este o garanţie că trenurile sunt adaptate pentru viitor, pentru cerinţele operaţionale de mâine. Sunt echipate cu Sistemul european de control al trenurilor (ETCS) şi cu dispozitivele pentru operarea automată a trenurilor (ATO). În plus, aceştia sunt, de asemenea, pre-echipate pentru sistemul viitor de comunicaţii mobile feroviare (Future Railway Mobile Communication System - FRMCS).
Asamblarea finală, precum şi testarea trenurilor şi punerea în funcţiune au loc în Salzgitter, Germania. Ingineria este efectuată în mai multe locaţii din Franţa sub conducerea uzinei de la Valenciennes.
Trenul regional Coradia Stream este o unitate electrică multiplă (EMU) de ultimă generaţie, cu podea joasă şi de înaltă performanţă, care oferă un design modular pentru a permite operatorilor să aleagă cea mai bună configuraţie. Dezvoltat pentru piaţa europeană, modelul Coradia Stream este capabil să funcţioneze pe toate principalele sisteme europene de alimentare cu energie. În total, peste 1.000 de trenuri bazate pe familia de trenuri Coradia Stream au fost comandate de Italia, Luxemburg, Ţările de Jos, Germania, Danemarca, România şi Spania, fiind un produs cu fiabilitate dovedită. Familia de trenuri oferă, de asemenea, soluţii directe de tracţiune fără emisii de CO2, cum ar fi trenurile alimentate cu bateria sau cu hidrogen pentru liniile neelectrificate