Proiectantul Drumului Expres Buzău-Brăila a prezentat recent alternativele de traseu autorităţilor din cele două judeţe. Marţi, 20 iunie, reprezentanţii firmei care trebuie să elaboreze studiul au particat la o şedinţă la sediul Consiliului Judeţean Buzău. La discuţii a fost prezent şi prefectul Daniel Ţiclea.
"Am participat la o întâlnire cu CNAIR şi firma care elaborează studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Buzău-Brăila. Am fost extrem de încântat de ceea ce am văzut la această întâlnire. Într-adevăr, în circa 3-5 ani am putea vorbi în realitate despre acest drum, dar faptul că ştim că se va racorda de undeva din zona pădurii Frasinu, va avea 2 ieşiri, una la Gălbinaşi şi una la CA Rosetti, cu drumuri de legătură de câte 4 km spre DN2B, asta arată că efervescenţa pe care o traversează judeţul poate fi valorificată pe un termen mediu", a declarat, la Focus Tv, prefectul de Buzău, Daniel Ţiclea.
Potrivit traseului prezentat de proiectant, Drumul Expres Buzău-Brăila, proiect aflat în stadiul efectuării studiului de fezabilitate, ar urma să treacă prin mai multe localităţi din judeţul Buzău, printre care C.A. Rosetti, Cilibia, Gălbinaşi, Ţinteşti.
Brăila, "intersecţia" drumurilor expres.
Proiectantul Drumului Expres Buzău-Brăila s-a întâlnit şi cu autorităţile din Brăila scopul fiind, de asemenea, prezentarea variantelor de traseu pentru drumul de mare viteză.
Localităţile care se află în raza de influenţă a alternativelor de traseu sunt Surdila-Greci, Surdila-Găiseanca, Mircea Vodă, Ianca, Traian, Unirea, Tudor Vladimirescu, Cazasu, Vădeni, Şuţeşti, Movila Miresii, Râmnicelu, Gemenele, Romanu, Siliştea, Cazasu şi Brăila.
Brăila va fi locul de intersecţie a cinci drumuri expres. Este vorba despre Drumul Expres Brăila-Focşani, Drumul Expres Brăila-Buzău, Drumul Expres Galaţi-Brăila, Drumul Expres Brăila-Tulcea şi Drumul expres TransRegio Brăila-Călăraşi.
Drumul Expres Buzău-Brăila va avea o lungime de circa 94 km şi va fi conectat cu viitoarea autostradă A7(Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău) la marginea oraşului Buzău. Valoarea contractului este de 19,4 milioane de lei, fără TVA, fonduri acordate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare.
Amintim că valoarea contractului de elaborarea a studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic pentru Drumul Express Buzău-Brăila va creşte cu peste 17 la sută, potrivit informaţiilor din SEAP.
"Suplimentarea preţului contractului prin introducerea rezervei de implementare aferentă ajustării preţurilor, în cuantum de 17,61 la sută din valoarea restului rămas de executat în cadrul contractului, reprezentând valoarea de 2,89 milioane de lei fără TVA", se arată în anunţul publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Contractul de elaborare a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de execuţie pentru obiectivul Drum Expres Buzău - Brăila a fost semnat în februarie 2020 cu Ingenieria Especializado Obra Civil e Industrial.
Conform datelor de pe site-ul Companiei de Drumuri, termenul de finaliare a lucrărilor pe drumul de mare viteză din Buzău şi Brăila este anul 2024, cu doi ani mai târziu faţă de cel anunţat iniţial, la semnarea contractului.