Site-ul de investigaţii Snoop a aflat că ANAF a finalizat un control care a concluzionat că "acţiunea electorală de pe TikTok «Echilibru şi Verticalitate»", a fost finanţată din fondurile Partidului Naţional Liberal, anunţă hotnews.ro. Informaţia a fost confirmată de firma Kensington Communication, care a realizat campania, în urma discuţiilor şi corespondenţei purtate cu aceasta.
În noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidenţiale, 130 de influenceri, cooptaţi de compania Kensington Communication angajată de PNL, au lansat o campanie pe TikTok intitulată "Echilibru şi Verticalitate", folosind haştagul #EchilibruşiVerticalitate. Campania a fost realizată cu ajutorul platformei FameUp.
Influencerii implicaţi în campania "Echilibru şi Verticalitate" au primit un scenariu şi au transmis un mesaj în care descriau calităţile unui viitor preşedinte, fără a-l numi explicit. Totuşi, unii dintre aceştia au adăugat în comentarii "Călin Georgescu", iar întreaga campanie a fost marcată de mesaje de susţinere pentru acesta, cum ar fi "Votez Călin Georgescu". Aceste comentarii au fost observate de mai multe persoane, inclusiv Silviu Faiăr, vlogger, streamer şi activist român, cunoscut pentru comentariile pe teme politice şi sociale.
Serviciul secret al Ministerului de Interne a transmis o notă către Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), în care susţine că, deşi campania #EchilibruşiVerticalitate a fost prezentată publicului ca o iniţiativă pentru creşterea conştientizării privind importanţa participării la vot, în realitate aceasta a fost o campanie politică susţinută în favoarea lui Călin Georgescu. Documentul, care a fost deconspirat de CSAT pe 5 decembrie, confirmă astfel implicaţiile politice ale campaniei.
"Iniţiatorii au prezentat persoanelor implicate metode de evitare a detecţiei elementelor de conţinut care nu respectă politicile platformei Tik Tok", potrivit documentului CSAT.
În urma întrebărilor adresate de site-ul de investigaţii Snoop, firma Kensington, angajată de PNL, a confirmat că toată campania #EchilibruşiVerticalitate a fost plătită de Partidul Naţional Liberal. Cu toate acestea, Kensington a susţinut că această campanie a făcut parte dintr-o serie de "brief-uri" destinate unor campanii de conştientizare a opiniei publice, lucrând astfel "la comanda PNL", dar numele campaniei a fost schimbat fără voia lor sau a partidului.
Potrivit Kensington, campania a fost iniţial denumită #EchilibruşiSeriozitate, dar a fost modificată pe platforma FameUp în #EchilibruşiVerticalitate. Aceeaşi firmă a fost responsabilă şi de crearea haştagului #prezidenţiale2024, care a fost asociat cu campania "Echilibru şi Verticalitate". De asemenea, Kensington a realizat campania TikTok pentru cartea preşedintelui PNL de la acea vreme, Nicolae Ciucă, tot pe platforma FameUp.
Deşi Serviciul Secret al Ministerului de Interne a analizat campania, subliniind că aceasta a fost de fapt o acţiune politică în favoarea lui Călin Georgescu, informaţiile privind finanţarea din partea PNL şi implicarea firmei Kensington nu au fost incluse în raportul CSAT, arată investigaţia Snoop.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.12.2024, 23:22)
La asta se referea Iohannis cu "subtila si complexa". Ca rusii i-au fraierit pe pnl sa dea bani pt Georgescu :)