Noua lege a plafonării preţului la energie stabileşte că preţul final facturat plafonat sub 1,3 lei/kWh se aplică doar la un loc de consum cel de domiciliu sau reşedinţă ale clienţilor finali.
Teoretic un client poate să aibă mai multe locuinţe, sau poate să aibă doar o locuinţă unde are domiciliul şi să stea în chirie, unde are şi reşedinţă şi astfel să beneficieze de preţ plafonat la ambele în situaţia în care are furnizori diferiţi.
Având în vedere că responsabil pentru stabilirea categoriei de preţ plafonat pentru un client este furnizorul, care conform legii trebuie să se asigure că nu va da un preţ plafonat unui client care mai beneficiază şi într un al loc de consum de preţ plafonat, singura variantă legală este ca acel client să prezinte o declaraţie pe propria răspundere prin care să declare că nu mai beneficiază de preţ plafonat la alt punct de consum.
Un client care are două contracte la doi furnizori nu poate să fie verificat de către furnizori deoarece aceştia nu au cum să verifice baza de date a celuilalt furnizor, iar în situaţia în care un singur client, ar beneficia de energie la preţ plafonat în timp ce el beneficiază de preţ plafonat şi la celălalt loc de consum, ambii furnizori ar fi în situaţia de a încălca legea şi este pasibil de a nu primii diferenţa între preţul plafonat şi preţul pieţeii confom legii, respectiv de a fi amendat cu amendă contravenţională de la 100.000 de lei la 400.000 de lei.
Rezolvarea problemei se poate face printr-o OUG în care să se elimine condiţionarea plafonării preţului la energie electrică sub 1,3 lei/kWh dacă sunt îndeplinite anumite condiţii prevăzute de lege sau dacă legea numeşte ANRE- singura entitate care are accea la toate contractele din România să realizeze o verificare şi să trimită fiecărui furnizor o bază de date cu clienţii care nu mai trebuie să depună declaraţii pe proprie răspundere pentru că au un singur loc de consum unde beneficază de preţ plafonat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.12.2022, 20:30)
Dacă am o singură locuinta proprietate trebuie să depun Declaratie?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Dan în data de 15.12.2022, 08:05)
Da, pentru ca digitalizarea este o gluma proasta in Romania. Zici ca am scris eu programele... adica m-am scapat pe mine vreo 10 ani sa scot niste programe ce abia functioneaza. Un profesionist oferea solutii existente pe piata si daca nu satisfaceau dorintele "alesilor" negocia modificari cu furnizorul. Abia in ultima instanta reinventezi roata. Mi-e rusine si de alesii mei dar ce sa fac, nu eram impacat sa-i las sa se aleaga asa cum vroiau. De asta sunt bune partide mai mici sa incurce comunismul din capul lor.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2022, 10:20)
NU EXISTA CONTOARE? SAU FURNIZORUL VREA SA MAREASCA NR ANGAJATILOR?