Transporturile din sezonul de vârf din acest an, din China către România, sosesc pe rute noi, arată o analiză a Rohlig SUUS Logistics într-un comunicat la redacţie.
Deşi mărfurile vin pe mare, legătura directă către portul Constanţa a fost anulată. Ultima navă pe această rută directă a plecat în prima săptămână din aprilie. Această întrerupere este cauzată în mare parte de închiderea Portului Odessa, care, împreună cu portul românesc, erau
singurele terminale din Marea Neagră care ofereau conexiuni directe cu porturile maritime din China.
Deşi Constanţa este în continuare o poartă logistică esenţială pentru mărfurile transportate din Asia, livrările necesită acum transbordare în alte porturi, precum Pireu, Ashdod, Haifa sau Port Said. Urmarea este că timpii de tranzit s-au prelungit, în unele cazuri depăşind 30 de zile.
O alternativă este serviciul feroviar din China prin Polonia sau Ungaria. Nici Coridorul Mijlociu nu este de neglijat, trece prin Asia Centrală, Azerbaidjan, Georgia, traversează Marea Neagră şi ajunge în final în România. Potenţialul şi importanţa în creştere a acestei rute sunt evidente prin investiţiile făcute în diferite regiuni, inclusiv porturile Aktau (Kazahstan) şi Poti (Georgia).
"La SUUS, recunoscând acest potenţial, dezvoltăm inclusiv posibilitatea transporturilor LCL (încărcături parţiale) bazate pe Coridorul Mijlociu. Cred că extinderea acestei rute va consolida poziţia României ca un hub logistic pentru transporturile din China către Europa Centrală şi de Est şi Balcani. Vârfurile de transport din acest an pe piaţa românească subliniază importanţa suportului logistic cuprinzător pentru eficienţa şi rezilienţa afacerilor. Având în vedere numeroasele blocaje de-a lungul rutelor standard anterioare, este esenţial să explorăm alternative noi, deşi adesea mai complexe", a explicat Dragoş Boranda, Managing Director România, Rohlig SUUS Logistics.