Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) solicită public tuturor candidaţilor la funcţia de Preşedinte al României să îşi exprime poziţia şi viziunea asupra turismului, într-o viitoare dezbatere televizată dedicată şi acestui domeniu strategic pentru economia şi imaginea României.
Turismul înseamnă locuri de muncă, investiţii, dezvoltare regională şi promovarea valorilor şi identităţii naţionale. Cu toate acestea, în mod inexplicabil, turismul este constant ignorat în campaniile electorale, deşi este unul dintre puţinele domenii economice în care România are un potenţial enorm şi nevalorificat pe deplin. Din păcate, ca număr de turişti ne situăm pe ultimul loc din Uniunea Europeană, cu 2,42 de milioane de turişti anul trecut.
"Solicităm candidaţilor la preşedinţie să răspundă public, într-o dezbatere televizată: ce loc acordă turismului în strategia de dezvoltare a României? Ce măsuri de susţinere a turismului ar promova în dialogul cu Guvernul şi Parlamentul? Ce soluţii propun pentru susţinerea antreprenorilor din turism, dezvoltarea brandului de ţară, combaterea turismului informal şi pentru atragerea turiştilor străini?", declară Dr. Alin Burcea, preşedintele ANAT.
România are nevoie de o strategie coerentă de ţară, iar turismul trebuie să fie parte din ea.
Preşedintele României, chiar dacă nu are atribuţii executive directe în acest domeniu, are rolul de garant al interesului naţional, mediator şi vector de imagine la nivel internaţional. Prin urmare, poziţia fiecărui candidat privind turismul este nu doar oportună, ci esenţială.
ANAT îşi doreşte să asiste la prezentarea, în campania electorală, a unui plan sau set de principii clare privind turismul, în cadrul programului prezidenţial al fiecărui candidat. De asemenea, îşi doreşte consultarea periodică a industriei de turism şi includerea acestui domeniu în dialogul preşedintelui cu actorii economici majori ai ţării.
Opinia Cititorului