Grupul bancar german Deutsche Bank şi-a informat vineri angajaţii că nu vor mai putea utiliza unele aplicaţii de comunicaţii precum WhatsApp, Google Talk şi iMessage şi de asemenea nu vor mai putea trimite mesaje text de pe telefoanele de serviciu, pentru a se asigura că respectă legislaţia, transmite Bloomberg.
Într-un document trimis vineri de directorul de reglementare Sylvie Matherat şi directorul operaţional Kim Hammonds, angajaţii Deutsche Bank au fost infirmaţi că aceste funcţii vor fi dezactivate de pe telefoanele de serviciu în cursul acestui trimestru. În plus, aceiaşi politică se va aplica şi telefoanelor personale utilizate de angajaţi în interes de serviciu. Potrivit unei surse interne care a dorit să îşi păstreze anonimatul, spre deosebire de mesajele de tip e-mail, mesajele text nu pot fi arhivate de către bancă.
În documentul consultat de Bloomberg se arată, potrivit Agerpres: "Înţelegem că această dezactivare va schimba activitatea voastră de zi cu zi şi regretăm inconvenientele apărute. Cu toate acestea, este o măsură necesară pentru a ne asigura că Deutsche Bank continuă să respecte prevederile legale".
Purtătorul de cuvânt de la Deutsche Bank, Tim-Oliver Ambrosius a confirmat decizia ar nu a dorit să facă alte comentarii.
După mai multe anchete privind rolul Deutsche Bank în vânzarea de active toxice, manipularea dobânzilor de referinţă şi spălarea de bani în Rusia, Deutsche Bank a început să ia măsuri pentru a îmbunătăţi respectarea legislaţiei şi refacerea reputaţiei. Directorul general de la Deutsche Bank, John Cryan, care a făcut din modificarea culturii interne unul din punctele principale ale programului său de restructurare, a ajuns luna trecută la o înţelegere în valoare de 7,2 miliarde de dolari cu Departamentul american al Justiţiei pentru soluţionarea unei anchete cu privire la rolul băncii în vânzarea de obligaţiuni ipotecare toxice înainte de criza financiară.