Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a organizat o sesiune de consiliere online dedicată mediului de afaceri din HORECA şi turism, care îşi desfăşoară activitatea în principalele zone de vacanţă din România, în perioada sărbătorilor de iarnă. Acest demers precede lansarea Comandamentului de Iarnă 2024-2025 - structură specială a ANPC destinată monitorizării activităţilor comerciale în acest sezon.
În deschiderea întâlnirii, Sebastian Hotca, preşedintele interimar al ANPC, a subliniat importanţa colaborării între instituţie şi operatorii economici, punând accent pe necesitatea respectării drepturilor consumatorilor. "ANPC doreşte să fie un partener al mediului de afaceri, oferind consiliere proactivă pentru a asigura servicii de calitate şi pentru a creşte gradul de satisfacţie al turiştilor. Este esenţial să lucrăm împreună pentru a îmbunătăţi condiţiile oferite consumatorilor în această perioadă intensă," a declarat oficialul.
Directorul general al ANPC, Paul Anghel şi comisarul Lucian Rus, au prezentat pe scurt principalele condiţii legale în desfăşurarea activităţilor în domeniul alimentaţiei publice şi serviciilor de cazare, fiind menţionate inclusiv ghidurile de bune practici şi fişele de control şi, de asemenea, au atras atenţia asupra riscului apariţiei falşilor comisari care ar putea pretinde că reprezintă instituţia, subliniind că echipele oficiale de control ANPC sunt întotdeauna identificate prin legitimaţii de serviciu. Fotografiile şi numele comisarilor autorizaţi pot fi verificate pe site-ul oficial al instituţiei.
Recomandări pentru operatorii economici:
Consultaţi ghidurile şi materialele oferite de ANPC pentru a asigura conformitatea produselor şi serviciilor cu reglementările legale.
Verificaţi întotdeauna identitatea reprezentanţilor ANPC prin intermediul legitimaţiilor şi al informaţiilor oficiale publicate pe site-ul instituţiei www.anpc.ro.
Luaţi măsuri prompte pentru a îmbunătăţi calitatea serviciilor şi produselor oferite turiştilor, pentru a evita eventualele sancţiuni şi reclamaţii.
În cadrul întâlnirii, participanţilor le-au fost puse la dispoziţie materiale informative menite să sprijine activitatea operatorilor economici şi să clarifice standardele de conformitate pe care aceştia trebuie să le respecte.