În anul 2010 traficul pe canalele navigabile a înregistrat o creştere de 4.827.334 tone capacitate şi o creştere de 3.087.616 tone marfă faţă de anul 2009, informează un comunicat de presă transmis redacţiei.
Cele mai mari volume de mărfuri în traficul internaţional au venit din Ungaria, cu aproximativ 2,5 milioane tone marfă, din Serbia cu 2 milioane tone marfă şi Bulgaria cu 1 milion tone marfă. În 2010, transportul de cereale a înregistrat o creştere de 20% faţă de anul 2009, având un volum de 4.377 mii tone marfă şi astfel a devenit marfa cu ponderea cea mai mare în transportul pe canalele navigabile.
În traficul intern, reluarea transportului de materie primă către combinatul siderurgic Galaţi a însemnat o dublare a transportului de minereu de fier faţă de anul 2009, cu un volum de 2.211 mii tone marfă. Minereurile neferoase, cu cele peste 1 milion de tone marfă înregistrate în 2010, a însemnat o revigorare a combinatului de la Tulcea, cât şi a celor din Serbia şi Ungaria cu transportul de bauxită. Anul 2010 a confirmat creşterea continuă a transportului de produse petroliere, acesta ajungând la aproximativ 500 mii tone marfă.