Portalul de turism Vola.ro a înregistrat o cifră de afaceri de peste 63 de milioane de euro în 2015, pentru toate cele patru ţări în care operează: România, Polonia, Ucraina şi Vietnam, conform unui comunicat de presă trimis de companie.
Anul trecut, doar în România, compania a vândut bilete de avion, vacanţe, city break-uri şi alte servicii turistice, care au însumat 42,47 de milioane de euro, în creştere cu 54% faţă de 2014, când platforma online a înregistrat o cifră de afaceri de 27,51 de milioane de euro, potrivit datelor companiei.
În ceea ce priveşte biletele de avion, volumul acestora a crescut cu 70% anul trecut, faţă de 2014, iar numărul city break-urilor rezervate de româmi s-a mărit cu 40%. Şi segmental vacanţelor de tip turoperator a înregistrat un avans de 150% în 2015, faţă de anul precendet, după cum arată informaţiile companiei.
Cele mai căutate companii aeriene au fost Wizz Air, Tarom, Blue Air, Ryanair, Lufthansa şi Air France KLM, potrivit portalului de turism.
"Se poate observa o preferinţă a românilor pentru companiile de tip low-cost, cele mai mari companii de acest tip prezente pe piaţa din România situându-se în topul vânzărilor. Acest lucru are evident un impact asupra întregii pieţe, pentru că a forţat, de asemenea, companiile de linie să vină cu reduceri de preţ sau să aplice un model de business similar. De exemplu, numeroase companii de linie au început să ofere bagajul de cală doar contracost", a declarat Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro.
Anul trecut, doi din trei cumpărători de servicii turistice online au preferat să achite cu cardul, peste 65% din numărul clienţilor alegând această metodă de plată. Cea mai mare parte din ceilalţi 35% de clienţi au optat pentru transfer bancar prin servicii online banking sau chiar criptomoneda Bitcoin, doar o mică parte dintre cumpărători făcând plata offline, mai arată datele companiei.
Pe lângă vânzarea biletelor de avion, care va rămâne principala pârghie de creştere, se va adăuga şi cea a pachetelor de tip city break şi turoperator. Vola a integrat, de la începutul acestui an, oferte de la principalii turoperatori de pe piaţă, devenind revânzător de pachete de tipul vacanţelor charter în Grecia, Spania sau Turcia.
"Estimăm că segmentul vacanţelor de tip turoperator va creşte şi mai mult în 2016, iar scopul nostru este să replicăm modelul pe care l-am folosit şi pentru bilete de avion, adică să oferim clienţilor noştri posibilitatea să găsească şi să compare toate ofertele de vacanţe de pe piaţă, într-un singur loc", a mai precizat Manuela Melinescu.
Platforma de turism Vola estimează, pentru 2016, o creştere de 30-40% în România, ajungând la o cifră de afaceri de 55-60 de milioane de euro, iar la nivel de grup prevede o creştere de până la 85 de milioane de euro.