Vânzările de autovehicule au înregistrat, în 2015, o creştere de 20,2%, până la 120.591 de unităţi, în timp ce producţia naţională a consemnat un recul de 1,1% faţă de anul anterior, ajungând la 387.177 de exemplare, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), prezentate, miercuri, în conferinţa anuală de presă.
În România, ca şi în anii anteriori, vânzările au fost susţinute de achiziţiile de autoturisme realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora în total fiind, pe ansamblul întregului an, de 74% faţă de 26% în cazul persoanelor fizice, scrie Agerpres.
Statistica APIA relevă, totodată, că la nivelul producţiei, în 2015, s-a consemnat o creştere de 60% în comparaţie cu anul de referinţă 2007, când au fost înregistrate 241.712 de exemplare.
Din punct de vedere al analizei sectoriale, datele oficiale arată că din totalul celor 387.177 de unităţi produse în anul 2015, un număr de 339.204 au fost produse de Dacia, iar 47.967 de unităţi de Ford.
La capitolul export, cu cele 355.297 de unităţi consemnate la nivelul anului trecut, se înregistrează o scădere de 2,5%, comparativ cu anul 2014. Cel mai exportat model a fost, şi în 2015, Dacia Duster (162.683 unităţi), dar în scădere de 1,3% faţă de întregul an 2014. Clasamentul este continuat de Dacia Logan (54.409 unităţi, -18,1%), Dacia Sandero (52.170 unităţi, +30,9%), Ford B-Max (47.963 unităţi, -9,2%) şi Logan MCV (38.072 unităţi, -3,4%).
Potrivit sursei citate, vânzările de autovehicule au înregistrat un volum total de 120.591 de unităţi, în creştere de 20,2% faţă de anul 2014. În acest context, autoturismele reprezintă 81% din total, respectiv 93.325 de unităţi, mai mult cu 18,7% comparativ cu anul anterior.
La autoturisme, topul mărcilor era condus, la finele anului trecut, de Dacia, cu 33.890 unităţi (34,5% din total piaţă), urmată de Volkswagen (9.791 unităţi, 10% din total) şi Skoda (8.849 de unităţi, respectiv 9% din total).
În funcţie de tipul de combustibil, în România autoturismele Diesel continuă să domine piaţa cu o pondere de 53,5%, dar în continuă scădere de la începutul anului 2015 şi cu 3% mai mică decât cea din anul 2014. Pe de altă parte, pe plan local au fost vândute, anul trecut, autoturisme hibride sau electrice 100% în număr de 495 de unităţi, cu 100% mai mult în comparaţie cu anul precedent, când au fost comercializate 236 de unităţi.
Pe fondul acestor date ale APIA, statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/, publicată marţi, arată că parcul auto naţional din România însuma, la sfârşitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de unităţi, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane de exemplare.
Din acest total, 1,19 milioane erau înregistrate în Bucureşti, din care 956.664 intrau în categoria autoturismelor.