APTE 2002 anunţă proteste şi cere eliminarea propunerii de modificare a Codului Fiscal

G.D.
Miscellanea / 7 iulie 2022

APTE 2002 anunţă proteste şi cere eliminarea propunerii de modificare a Codului Fiscal

În total dispreţ faţă de Parlament şi Preşedinţie, Guvernul vrea supraimpozitarea veniturilor transportatorilor, în favoarea multinaţionalelor şi "Vom scoate camioanele în stradă'', conform unui comunicat al APTE 2002 remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) solicită Guvernului României să scoată de îndată din propunerea de modificare a codului fiscal propunerea de majorare a impozitelor pentru transportatori, iniţiativă care are ca scop trimiterea în faliment a sectorului de transport rutier din România.

"Constatăm cu maximă indignare faptul că Guvernul îşi permită să treacă peste voinţa Parlamentului şi chiar a Preşedintelui României, cel care a legiferat respectiv a promulgat în prima parte a acestui an legea de corectare a abuzurilor ANAF, instituţie care şi-a permis ad-hoc, printr-o reinterpretare abuzivă a codului fiscal, să stabilească impozite inventate pentru sectorul de transport rutier'', a declarat Dorin Jurjuţ, vicepreşedine al APTE 2002.

"Suntem decişi ferm să protestăm cu sute de camioane în stradă. Prin propunerea de modificare a codului fiscal, lansată în dezbatere publică dar fără consultarea noastră în prealabil, constatăm că, din nou, elemente din administraţia publică ce ignoră voinţa legiuitorului vor să majoreze impozitele pentru salariaţii din sectorul transporturilor, un segment crucial pentru economia României, de până la 10 ori, în condiţiile în care am fost asiguraţi repetat că nu vor exita majorări de taxe şi impozite. Concret este vorba de propunerea de modificare de la punctul 36 din Ordonanţa pentru modificarea şi completarea Codului Fiscal, prin care se doreşte ca tot ceea ce depăşeşte 33% din salariul de bază şi reprezintă indemnizaţii plătite pentru clauza de mobilitate să devină venituri impozabile.'', a mai declarat Dorin Jurjuţ, vicepreşedinte APTE 2002.

"Practic, prin această modificare apărută peste noapte, prin care Guvernul încearcă din nou să se substituie Parlamentului României şi chiar Preşedintelui României, se încearcă, pentru a doua oară în ultimul an, distrugerea sectorului de transport rutier din România, unul extrem de performant la nivelul Uniunii Europene şi crucial pentru economia României. Nu credem că este întâmplător.

De aceea solicităm de urgenţă guvernul României să păstreze legislaţia prezentă, cea care tratează indemnizaţiile plătite pentru clauza de mobilitate exact precum indemnizaţiile de detaşare/delegare, şi să elimine de urgenţă această propunere care urmăreşte, o spunem direct, falimentul industriei de transport rutier din România'', a declarat Adrian Pop - Preşedinte APTE 2002.

"De data aceasta prevederea propusă nu are doar efectul de a genera posibile interpretări abuzive din partea ANAF, ea este clară şi ţintită în detrimentul transportatorilor. Este o răzbunare draconică împotriva transportatorilor. Practic, profitând de faptul că Parlamentul - legiuitorul ţării şi cel care a sancţionat în urmă cu mai puţin de jumătate de an abuzurile ANAF este acum în vacanţă parlamentară, funcţionari cu interese contrare interesului economiei naţionale încearcă să vâre prin Guvern, prin ministrul finanţelor publice Adrian Câciu şi prin primul ministru al Guvernului, prevederi de natură să pună la pămând sectorul de transport rutier din România. A reduce veniturile aferente prestaţiilor suplimentare din salariu de la 3 salarii până la 33% din salariu, pe lângă faptul că este contrar a tot ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană nu face decât să pună firmele serioase şi competitive de transport româneşti în imposibilitatea continuării activităţii, prin scoaterea lor de pe piaţă. În avantajul cui altcuiva dacă nu ar competitorilor externi şi a multinaţionalelor?'', a mai declarat Dorin Jurjuţ, vicepreşedinte APTE 2002.

"Reamintim că în 2021, sectorul de transport al economiei româneşti a generat încasări valutare pentru economia naţională în valoare de aproape 7,5 miliarde de Euro şi a contribuit la excedentul de servicii din balanţa de plăţi cu peste 4,2 miliarde de Euro", subliniază sursa citată.

Astfel, transporturile rutiere au reprezentat 45,54% din soldul pozitiv înregistrat la capitolul servicii din contul curent (pe ansamblu contul curent înregistrând un deficit mare şi în creştere). Sectorul de transporturi ar fi putut contribui şi mai mult dacă nu ar fi fost piedicile nenecesare rezultate din interpretările abuzive ale unor inspectori ANAF.

"Estimăm că aplicarea noilor prevederi propuse, pe care le solicităm eliminate de îndată, va genera doar într-o primă fază pierderi anuale de circa 1,5 miliarde de Euro pentru sectorul transporturilor rutiere din România care este deja afectat de scumpirea fără niciun fundament real a asigurărilor RCA, de majorarea preţului la carburanţi şi de presiunile salariale în urma nereuşitei de către statul român de a ţine sub control inflaţia în timp ce încearcă să jumulească exact sectoarele care au marje de profit mici pentru a îşi păstra competitivitatea dar sunt cruciale pentru economia naţională", se menţionează în comunicat.

În acest context, APTE 2002 anunţă public faptul că pregăteşte proteste de amploare pe principalele drumuri naţionale din România şi în marile oraşe, în condiţiile în care Guvernul României nu va elimina de îndată propunerile toxice de modificare a codului fiscal care vizează tocmai destructurarea serviciilor de transport rutier cu capital românesc, în dispreţ total faţă de voinţa unanimă a Parlamentului şi faţă de Preşedintele României.

APTE 2002, ca Asociaţie Patronală reprezintă mai mult de 1.400 de companii de transport rutier care operează peste 12.800 de camioane. Sectorul transportului rutier generează peste 300.000 de locuri de muncă în România şi contribuie direct şi indirect la formarea a mai mult de 10% din Produsul Intern Brut. Mai multe detalii sunt disponibile pe web-site-ul Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 - www.apte2002.ro, se mai arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb