Arctic S.A. îşi aliniază denumirea cu noua identitate corporativă la nivel global şi devine Beko România S.A., din aprilie 2024. Această transformare face parte din procesul prin care Arçelik îşi va redenumi operaţiunile globale sub brandul corporativ internaţional Beko, conform unui comunicat de presă al companiei.
Decizia luată astăzi de Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor, prin care Arctic S.A. devine Beko România S.A, marchează o etapă importantă în evoluţia companiei. Acest proces de rebranding corporativ nu va avea consecinţe asupra activităţii de zi cu zi a companiei, ci este menit să îi consolideze poziţia pe piaţa internaţională. De asemenea, se va asigura continuitatea tuturor brandurilor din portofoliu care generează valoare locală, astfel că brandul Arctic nu va fi afectat, produsele Arctic continuând tradiţia de excelenţă şi inovaţie, reflectând angajamentul continuu al companiei de a oferi electrocasnice de înaltă calitate la preţuri accesibile care îmbunătăţesc viaţa de zi cu zi. Prin aceasta, compania îşi reafirmă dedicarea de a răspunde atât nevoilor consumatorilor săi locali cât şi la nivel global, integrând cele mai recente tehnologii şi tendinţe de sustenabilitate în designul produselor sale, asigurând astfel că tradiţia şi inovaţia merg mână în mână pentru un viitor sustenabil.
Începând cu anul 2002, Arçelik a investit în România peste 391 de milioane de euro în dezvoltarea capacităţii de producţie, dar şi în noi tehnologii sau sisteme moderne de management al producţiei. România îşi păstrează rolul strategic în cadrul Beko, ţara noastră fiind o piaţă importantă de producţie, datorită celor două fabrici - cea de frigidere de la Găeşti şi cea de maşini de spălat rufe de la Ulmi. Aceasta din urmă este singura unitate de producţie Industry 4.0 a grupului care a primit din partea Forumului Economic Mondial (WEF) statutul de Sustainability Lighthouse, în semn de recunoaştere a performanţelor sale în materie de sustenabilitate. În prezent, 84% din producţia totală din fabricile de la Găeşti şi de la Ulmi este exportată în peste 80 de ţări. În România se produc trei branduri puternice - Arctic, Beko şi Grundig, care oferă consumatorilor produse de înaltă calitate, la standarde internaţionale.
"Suntem entuziasmaţi de această nouă etapă şi de direcţia pe care Beko o conturează pentru următorii ani. Rămânem fideli obiectivelor noastre de a oferi servicii de excepţie pentru clienţi, de a dezvolta soluţii inovatoare şi de a pune pe piaţă produse de calitate superioară. În plus, suntem nerăbdători să ne implicăm în explorarea unor oportunităţi şi idei pentru colaborări constructive, cu scopul de a contribui la un viitor mai bun pentru industria de electrocasnice. Sunt mândru să mă aflu la conducerea companiei într-un moment atât de important pentru echipa noastră. De-a lungul anilor petrecuţi aici am dezvoltat o legătură specială cu România, iar decizia de astăzi reprezintă un nou pas în angajamentul meu faţă de această ţară care mi-a devenit acasă", a declarat Murat Buyukerk, Chief Executive Officer, Arctic.
"Această schimbare este o oportunitate majoră pentru România şi un moment definitoriu în istoria companiei noastre. Prin asocierea cu un brand corporativ puternic cum este Beko, avem acum şansa să ne consolidăm poziţia pe piaţa internaţională şi să contribuim la promovarea şi dezvoltarea industriei electrocasnicelor din ţara noastră. De asemenea, această tranziţie este esenţială pentru a sprijini creşterea noastră deja solidă la nivel global, consolidând în acelaşi timp încrederea şi loialitatea retailerilor faţă de brandurile noastre", a adăugat Gabriel Eremia, Director de Marketing & Product Management, Arctic.
Arçelik a realizat în ultimele două decenii o creştere semnificativă prin investiţii şi achiziţii în diverse regiuni ale lumii, devenind un lider global cu subsidiare în 57 de ţări şi cu 45 de unităţi de producţie în 13 state. Pe parcursul acestui an, toate operaţiunile globale vor fi reunite sub un singur nume de brand corporativ - Beko.
Astfel, Beko începe un nou capitol în calitate de jucător global, valorificând moştenirea bazată pe tehnologii inovatoare şi obiective de sustenabilitate ambiţioase, conturându-se ca lider cu vizibilitate şi recunoaştere la nivel mondial.