Asociaţia Română pentru Smart City, alături de societatea de consultanţă Fip Consulting, au câştigat licitaţia pentru elaborarea Strategiei de Smart City a Municipiului Reşiţa. Contractul a fost atribuit prin licitaţie publică, începând cu data de 27 iulie 2020, având o durată de execuţie de 9 luni.
Obiectul contractului este reprezentat de servicii de consultanţă în vederea elaborării Strategiei Smart City pentru Municipiul Reşiţa orizont 2027 pentru proiectul: "Implementarea unui sistem de informatizare a administraţiei publice, sistem de management integrat al datelor administraţiei Publice şi îmbunatăţirea organizării instituţionale şi a procedurilor la nivelul Municipiului Reşiţa", realizat cu fonduri europene.
O strategie Smart City presupune stabilirea celor mai bune scenarii de dezvoltare, raportate la potenţialul local şi regional şi elaborarea modelului de Smart City prin stabilirea de obiective şi priorităţi în domeniile cheie, raportate inclusiv la cele 6 verticale Smart City, aşa cum sunt definite de Comisia Europeană: Smart Governance, Smart Mobility, Smart Economy, Smart Living şi Smart Environment.
Cu peste 200 de parteneri activi, Asociaţia Română pentru Smart City (ARSC) este principala organizaţie a Industriei Smart City din România, având ca obiectiv principal dezvoltarea comunităţilor creativ-inteligente din ţară. Organizaţia a realizat primul Audit Smart City din România şi se bucură de recunoaştere internaţională, fiind membră în diferite organizaţii, comisii consultative, grupuri de lucru şi partener în programe naţionale şi internaţionale alături de cele mai importante companii implicate în proiecte de Smart City.
Fip Consulting este o companie de consultanţă cu 14 ani de expertiză în domeniul proiectelor finanţate din fonduri europene şi principala companie de consultanţă şi inginerie în domeniul mobilităţii şi regenerării urbane, având cel mai amplu portofoliu de proiecte de acest gen.
Procesul de transformare a Municipiului Reşiţa a început în urmă cu 4 ani, iar realizarea Strategiei Smart City este doar una din etapele importante de dezvoltare, de atragere a investiţiilor, de optimizare a proceselor instituţionale dar, mai ales, de creare a unei comunităţi prietenoase cu locuitorii acesteia.