Asociaţia CFA România şi Alpha Bank lansează Buletinul de Educaţie Financiară, un test interactiv dedicat elevilor, parte din campania Generaţia Independentă, potrivit comunicatului primit la redacţie.
Noul test de educaţie financiară este o iniţiativă valoroasă care le permite elevilor să-şi evalueze şi să-şi dezvolte cunoştinţele financiare prin întrebări accesibile, gândite special pentru a le explica concepte fundamentale, precum bugetul personal, importanţa economiilor şi valorile unei cariere responsabile.
Statisticile arată că, la nivel national, aproximativ 52% dintre tinerii din generaţia Z întâmpină dificultăţi în gestionarea banilor, fiind expuşi din ce în ce mai mult la concepte precum "îmbogăţirea rapidă" şi "easy money". De aceea, Buletinul de Educaţie Financiară oferă un cadru prietenos şi bine structurat pentru a ajuta tinerii să înţeleagă importanţa planificării şi să devină conştienţi de deciziile financiare pe care le iau.
Pentru a facilita înţelegerea conceptelor economice, elevii au acces şi la o serie de cinci videoclipuri educaţionale disponibile pe platforma Generaţia Independentă, în care Gelu Duminică, alături de specialişti, explică concepte financiare pe înţelesul tuturor. În plus, tinerii pot explora lumea poveştilor prin basmul "Punguţa cu doi bani reinvestiţi", o reinterpretare modernă a poveştii clasice, adaptată pentru a introduce concepte financiare într-un format captivant.
"Prin Buletinul de Educaţie Financiară, ne dorim să contribuim la formarea unei generaţii informate şi responsabile financiar, oferindu-le tinerilor instrumentele şi cunoştinţele necesare pentru a naviga cu încredere în lumea financiară. Colaborarea cu Alpha Bank ne permite să extindem aceste resurse, având încredere că investiţia în educaţia financiară timpurie este cheia pentru un viitor economic sustenabil." Florentina Almăjanu, director general Asociaţia CFA România.
"Este o plăcere să sprijinim tinerii în drumul lor către independenţa financiară. Prin această iniţiativă, dorim să contribuim la construirea unei societăţi stabile financiar, oferind generaţiilor tinere competenţele necesare pentru a-şi gestiona resursele eficient şi responsabil." - Tiberiu Mercurian, Director Direcţia Marketing, Alpha Bank România.
Campania de educaţie financiară Generaţia Independentă, desfăşurată de Asociaţia CFA România ŞI Alpha Bank România, a fost răsplătită cu premiul Silver Award for
Exellence în cadrul Romanian PR Award 2024, la categoria Digital PR.
Opinia Cititorului