Băncile şi operatorii de ATM-uri ar putea fi obligaţi să afişeze consumatorilor toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei, potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) care propune emiterea Ordinului privind unele măsuri de informare a consumatorilor de către prestatorii de servicii de plată care desfăşoară operaţiuni de plată prin intermediul ATM-urilor.
Ordinul reglementează obligaţiile prestatorilor de servicii, care efectuează operaţiuni de plată prin intermediul cardurilor de debit şi a cardurilor de credit la terminalele ATM, de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor şi oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legătură cu contractul de prestări servicii, se arată în sursa citată.
"Astfel, pe ecranul video al monitoarelor specifice terminalelor ATM, vor fi înscrise, în ordinea operaţiunilor efectuate de către consumator, toate informaţiile legate de costurile tranzacţiei (în sumă exactă), dându-i acestuia posibilitatea, de a renunţa asupra efectuării acesteia sau a oricăror operaţiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plată facturi, sau oricare alte servicii solicitate în mod expres de către consumator şi efectuate prin intermediul ATM", potrivit comunicării.
Ordinul reglementează şi situaţiile de blocare/reţinere a cardului de debit/credit la terminalul ATM propriu. Astfel prestatorii vor avea obligaţia de a informa consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la termenul maxim în care consumatorul poate reintra în posesia cardului blocat/reţinut şi indicarea numărului de telefon la care consumatorul trebuie să apeleze în cazul în care cardul a fost blocat/reţinut, precum şi intervalul orar în care consumatorul poate contacta prestatorul de servicii de plată.