Banca digitală braziliană PicPay va începe să angajeze companii financiare pentru a realiza o ofertă publică iniţială (IPO) la New York, anul viitor, conform unor surse citate de Reuters. Aceasta este a doua oară când PicPay, bancă deţinută de holdingul J&F, care controlează şi producătorul de carne JBS, îşi propune să îşi listeze acţiunile în SUA. În 2021, grupul a făcut pregătiri pentru un IPO la Nasdaq, dar a renunţat la planul respectiv din cauza condiţiilor de piaţă nefavorabile.
PicPay nu a ales în mod oficial vreo bancă de investiţii pentru consorţiul care se va ocupa de IPO, dar intenţionează să angajeze Citigroup, printre altele, deoarece banca a fost implicată în discuţiile sale legate de IPO-ul din 2021, conform surselor citate.
PicPay şi Citigroup au refuzat să comenteze informaţia publicată de Reuters.
PicPay îşi propune şi de această dată să îşi listeze acţiunile la Nasdaq, piaţă care, de ani de zile, atrage IPO-uri din sectorul tehnologic cu taxe mai mici şi cerinţe mai uşoare de listare. Oficialii PicPay nu au luat o decizie cu privire la cota de acţiuni care va fi vândută prin intermediul pieţei, dar sursele spun că aceştia doresc ca IPO-ul să fie "atât de mare cât va fi necesar". Una dintre surse a menţionat că momentul şi valoarea ofertei pot varia în funcţie de condiţiile pieţei.
Fintech-ul PicPay vede 2025 ca un an promiţător pentru un IPO la New York, deoarece Rezerva Federală (Fed - banca centrală americană) a început deja să reducă dobânzile, iar alegerile din SUA vor fi, în curând, "în oglinda retrovizoare".
Mai mult decât strângerea de capital nou, IPO-ul este gândit pentru a oferi PicPay vizibilitate internaţională şi acces la un grup mai mare de investitori în tehnologie, au mai spus sursele, adăugând că fondurile strânse din vânzarea de acţiuni vor ajuta la extinderea operaţiunilor în Brazilia.
Cu sediul central în Sao Paulo, banca PicPay a fost înfiinţată în 2012 şi achiziţionată trei ani mai târziu de J&F, care deţine şi companii, de la producători de celuloză până la firme de energie şi producători de bunuri de larg consum.
PicPay a crescut rapid în ultimii ani, deoarece banca centrală a Braziliei a încurajat concurenţa în sectorul bancar de retail.
La sfârşitul celui de-al doilea trimestru din 2024, PicPay a anunţat că profitul său net din prima jumătate a anului a totalizat 61,8 milioane de reali (11,3 milioane de dolari), aproape dublul cifrei din întregul an 2023.
Potrivit pymnts.com, Brazilia a devenit lider mondial în inovare digitală, fenomen evidenţiat de adoptarea pe scară largă a Pix, o aplicaţie de plată instantanee lansată de banca centrală a Braziliei în 2023. În plus, platforma de plată/e-commerce Mercado Libre a fost lansată în Brazilia în 1999 şi încă este utilizată pe scară largă.
"Această adoptare este o dovadă a infrastructurii digitale puternice a Braziliei, în condiţiile în care două treimi dintre consumatori deţin smartphone-uri şi 92% au acces la cel puţin o reţea 4G", notează raportul "How the World Does Digital", citat de PYMNTS.
Mai recent, arată sursa citată, consumatorii brazilieni apelează la portofelele digitale pentru a efectua plăţi, aproape jumătate dintre ei utilizând această tehnologie pentru achitarea facturilor.