Gigantul alimentar italian "Parmalat", ajuns insolvabil în urma descoperirii unei fraude contabile de peste 10 miliarde de euro, şi-a păcălit partenerii din sectorul financiar, cel puţin aşa declară reprezentanţii aces-tora. Unul dintre oficialii Bank of America, instituţia care a sesizat şi dezvăluit frauda de la "Parmalat", spune că "a fost păcălit" de compania italiană, negînd totodată că a recurs la vreo ilegalitate care să influenţeze dinamica acţiunilor companiei pe piaţă.
"În fiecare zi blestem faptul că aceşti oameni nebuni au ales Bank of America pentru jocurile lor", declară Luca Sala, odinioară şef al diviziei italiene a băncii amintite, acum supus investigaţiilor. Sala recunoaşte, însă, că atunci cînd ai un client ca "Parmalat", care derulează afaceri în toată lumea, nu îi ceri să-şi arate declaraţiile bancare.
Luca Sala a părăsit Bank of America în 2003, ca sa devină consultant al "Parmalat". El se află printre cele 25 de persoane cu răspundere anchetate la Milano, în cazul "Parmalat". Aces-tea sînt acuzate că au falsificat documente, printre care şi declaraţii bancare, ca să acopere pierderile societăţii şi să deturneze banii acesteia.