În această perioadă pot fi identificate unele diferenţe majore între cum a fost tratată criza din 2008-2009 şi modul în care tratăm actuala criză, este de părere Radu Graţian Gheţea, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Libra Internet Bank şi preşedinte de onoare în cadrul Asociaţiei Române a Băncilor (ARB). Domnia sa a precizat: "În prezent, comparativ cu ce s-a întâmplat în urmă cu 11 ani, întregul sistem bancar - BNR, ARB, băncile comerciale - a acţionat cu celeritate şi rapiditate şi au fost luate măsuri atât din punct de vedere individual, cât şi la nivel global".
Aşa cum a fost demonstrat în mai multe ocazii că sistemul bancar din ţara noastră este solid, şi în această perioadă de criză băncile au fost prompte, încercând să rezolve problemele clienţilor, a spus domnul Gheţea.
"Este lăudabil că băncile au făcut amânări la plată încă înainte de a apărea normele legsilative pe acest subiect, dovedind că sunt aproape de clienţi.
Faptul că suntem aproape de clienţi cred că ne face să le transmitem acestora încredere şi speraţă că îşi pot continua activitatea. Mă refer în primul rând la clienţii persoane juridice, cât şi la cei persoane fizice.
Cred că dacă asigurăm continuitatea activităţii economice, atunci asigurăm salarii şi, deci, bunăstare financiară persoanelor fizice", a evidenţiat reprezentantul Libra Internet Bank.
Printre altele, preşedintele de onoare al ARB a menţionat: "S-a făcut referire la faptul că digitalizarea a fost grăbită, am fost puşi în situaţia să aplicăm ceea ce în unele cazuri întârziam sau amânam sau încă mai testam, foarte multe produse şi servicii pregătite pentru clienţi au fost testate şi utilizate intensiv. Acum, după două luni de aplicare a acestui sistem de lucru - clienţii lucrând de acasă - s-a dovedit că totul a fost ok, rezultatele sunt pozitive. Nu am auzit ca vreo bancă să aibă probleme majore ca urmare a faptului că s-a lucrat mai mult cu internet banking, cu mobile banking.
A fost această problemă a lucrului de acasă. Trebuie să găsim un echilibru între câţi lucrează de acasă şi câţi de la birou. Eu cred că lucrul de acasă este foarte bun, dar nu trebuie să ajungem în extrema în care să lucrăm numai de acasă. Vorbim despre o distanţare socială care are un rol deosebit în cadrul tuturor companiilor, pentru relaţionarea dintre oameni. Trebuie să vedem care este cea mai bună soluţie, în funcţie de companie".
Printre altele, Radu Graţian Gheţea a subliniat că, în această perioadă, anumite sectoare au avut de câştigat, iar lucrurile vor evolua altfel, de data aceasta: "Toată lumea a stat acasă şi a încercat să îşi îmbunătăţească viaţa, comandând tot felul de produse din diverse domenii şi, astfel, au crescut foarte mult vânzările. Producţia în domeniul unor bunuri de consum de asemenea a crescut. După 15 mai ne vom plimba cu maşina şi îşi va reveni şi producţia de autoturisme. (...) Dacia îşi reia producţia după două luni de şomaj tehnic, comparativ cu 2008, deci lucrurile se vor derula altfel decât atunci".
Autorităţile din România trebuie să vadă cum evoluează principalele domenii de activitate şi să ia măsurile necesare în fiecare dintre aceste domenii, mai consideră bancherul, apreciind: "Cred că trebuie ca specialiştii să ia fiecare industrie să vadă cum va evolua în câteva luni şi în baza concluziilor la care vor ajunge să apară şi susţinerea de care e nevoie şi pe care o aşteaptă toată lumea. Sunt deja iniţiative pentru susţinerea diverselor activităţi. Dacă reuşim să facem acest lucru, atunci sigur vom reuşi să arătăm că România are potenţial şi că acest potenţial este şi exploatat corespunzător".
În opinia domnului Gheţea, ar fi fost bine să nu existe atâtea incertitudini din punct de vedere legislativ.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.05.2020, 18:49)
Ghetea cu celeritate a facut cubul de gheata ce a oprit creditarea.