BCR introduce în România conceptul de spaţiu terţiar, un loc între şcoală şi acasă, unde tinerii pot să se întâlnească, să petreacă timpul împreună, să înveţe şi să se dezvolte.
Potrivit unui comunicat primit la redacţie, investiţia se ridică la peste 2 milioane de euro, iar proiectul este implementat cu o reţea extinsă de ONG-uri locale, în Constanţa, Iaşi, Cluj-Napoca, Braşov, Ploieşti, Târgu Jiu şi Baia Mare.
ZBOR include o serie de şapte hub-uri, o curriculă de educaţie non-formală dezvoltată pentru tinerii cu vârste între 14-25 de ani, un program de mentorat, competiţii dedicate şi o platformă online ce va fi disponibilă luna viitoare, se arată în comunicatul primit la redacţie.
Accesul în hub-urile ZBOR este liber şi gratuit, iar spaţiile au fost gândite şi construite alături de tinerii din România, printr-un program dedicat de ateliere, experienţe personalizate şi evenimente live.
"ZBOR este un proiect gândit cu şi pentru tineri, care s-a consolidat prin valorile noii generaţii: respect, onestitate şi responsabilitate. Este un spaţiu de explorat, fizic şi online, unde tinerii colaborează şi învaţă că munca fiecăruia se leagă de-a celorlalţi pentru a aduce plus valoare în comunitate. Suntem prezenţi în şapte oraşe, în Constanţa, Iaşi, Cluj-Napoca, Braşov, Ploieşti, Târgu Jiu şi Baia Mare, iar obiectivul pentru anul viitor este să dublăm reţeaua hub-urilor ZBOR pentru a răspunde cât mai bine nevoilor locale.
Prin acest proiect, BCR investeşte şi susţine tinerii, oferindu-le instrumentele necesare pentru a se dezvolta şi a-şi atinge potenţialul. Pentru ca România să devină pentru ei prima şi cea mai bună opţiune când se gândesc la viitorul lor", a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.
BCR a iniţiat un studiu calitativ şi cantitativ desfăşurat alături de Cult Market Research.
În timp ce peste trei sferturi dintre tinerii români consideră dezvoltarea personală (76%) şi profesională (71%) o prioritate, doar 37% identifică asemenea oportunităţi în România,
respectiv doar 34% în comunităţile din care fac parte. Acest decalaj între dorinţa şi nevoile tinerilor de creştere şi accesul limitat la resurse sau contexte de dezvoltare conduce la o
incertitudine a viitorului în localitatea lor, aceasta fiind principala sursa de anxietate pentru 59% dintre tineri.
De asemenea, peste 42% sunt nemulţumiţi de lipsa oportunităţilor şi 59% intenţionează să plece din oraşul natal, dintre care 62% pentru a avea acces la joburi mai bune.
Hub-urile ZBOR sunt reţea de spaţii fizice, creative şi sigure, aflate în centrele oraşelor, în spaţii noi amenajate, create pentru dezvoltarea personală, profesională şi socială a noilor generaţii. Un loc unde orice tânăr poate accesa în mod gratuit şi liber resurse de educaţie informală şi dezvoltare personală, de mentorat şi coaching, indiferent de pasiunile, şcoala şi parcursul educaţional pe care îl urmează.
Curricula este accesibilă şi structurată pe cinci piloni esenţiali pentru dezvoltarea personală şi profesională a tinerilor: educaţie financiară, antreprenoriat, sustenabilitate, competenţe digitale şi dezvoltare personală.
Potrivit comunicatului, începând cu luna noiembrie, pentru toţi tinerii din România, va fi disponibilă o platformă educaţională şi de orientare în carieră, dezvoltată de Jobful, care va facilita asocierea de resurse şi oportunităţi, conectând tinerii utilizatorii cu mediul de afaceri prin programe de internship, anunţuri de job-uri şi mentorat profesional. Astfel, utilizatorii platformei vor avea acces la instrumentele necesare pentru a-şi construi cariere solide şi a se adapta la provocările şi tendinţele pieţei muncii.
Competiţii de antreprenoriat şi de implicare în comunitate, pe care BCR, alături de reţeaua de parteneri le vor organiza constant în hub-urile ZBOR, prin care tinerii vor putea propune soluţii la provocările şi problemele identificate în comunitate, de la lipsa spaţiilor verzi, la facilităţi pentru tineri şi oportunităţi de voluntariat sau dezvoltare profesională.
Prin Zbor, BCR continuă să îşi extindă implicarea în comunitate, investind în educaţia şi viitorul tinerilor din România, pentru a crea un mediu sănătos şi sigur, unde aceştia să îşi poată construi
viitorul cu încredere.