Google, parte a grupului Alphabet, a plătit 26,3 miliarde de dolari altor companii în 2021, pentru a se asigura că motorul său de căutare este implicit pentru browserele web şi telefoanele mobile, a mărturisit un director de top al companiei în timpul procesului antitrust al Departamentului de Justiţie, conform Bloomberg.
Suma plăţilor efectuate de Google pentru statutul implicit s-a triplat din 2014, potrivit directorului executiv Prabhakar Raghavan, care este responsabil atât de serviciile căutare, cât şi de publicitate.
Veniturile Google din publicitatea în serviciile de căutare au fost de 146,4 miliarde de dolari în 2021, în timp ce plăţile pentru setarea implicită au reprezentat cel mai mare cost, a spus Raghavan.
Google a refuzat să comenteze mărturia, la solicitarea Reuters.
Compania a susţinut că acordurile de împărţire a veniturilor sunt legale şi că a investit pentru a-şi menţine afacerile de căutare şi publicitate competitive.
De asemenea, a susţinut că, dacă oamenii sunt nemulţumiţi de valorile implicite, pot trece la un alt furnizor de căutare şi o fac.
Google s-a opus publicării cifrelor, spunând că acestea ar afecta capacitatea companiei de a negocia contracte în viitor.
Judecătorul Amit Mehta, care supraveghează cazul, a decis că datele ar trebui dezvăluite.