Statul cu cea mai proastă infrastructură a blocului european construieşte linii de tren şi drumuri în cel mai rapid ritm de la căderea comunismului, pentru a contracara haosul economic provocat de Covid-19, scrie Bloomberg.
România, care are cea mai mare rată a mortalităţii provocată de coronavirus din estul UE, abordează în cele din urmă o mare problemă pentru companii, printre care Renault şi Ford.
Klaus Iohannis a spus, luna trecută: "Dezvoltarea infrastructurii de transport este baza revenirii economice a României. Avem o şansă uriaşă în următorii ani să dezvoltăm această infrastructură utilizând fondurile UE de care dispunem."
Cele mai importante două proiecte sunt la Bucureşti: o legătură de tren între aeroport şi centrul oraşului care va începe să funcţioneze în decembrie şi prima linie de metrou construită de la zero în 30 de ani.
Amândouă proiectele au întârziat ani de zile. Noul imbold l-a ajutat pe premierul Ludovic Orban să câştige controlul asupra capitalei la alegerile locale. De asemenea, el a sporit absorbţia fondurilor UE, atrăgând 2,7 miliarde de euro (3,2 miliarde de dolari) în primele 10 luni ale anului 2020 - de două ori mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
La 13 ani de la aderarea la UE, România încă se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte calitatea drumului.
Infrastructura României s-a clasat pe ultimul loc din UE încă de când a aderat, alături de Bulgaria, în 2007. Corupţia constituie şi ea un obstacol major pentru evoluţia ţării.
Ţara de 20 de milioane de oameni nu are suficiente autostrăzi şi a adăugat doar 42 km în 2019. Mai mult, are printre cele mai puţine drumuri către vestul Europei.
Producătorii de automobile au declarat de mult că lipsa unei autostrăzi care să conecteze uzinele din România şi Ungaria generează pierderi uriaşe, detaliază Bloomberg.
Fondul Monetar Internaţional (FMI) arată, într-un raport: "Creşterea investiţiilor în infrastructură ar putea aduce beneficii macroeconomice semnificative. Ar oferi stimulul necesar activităţii economice perturbată de pandemie."
Orban a aprobat un proiect pentru autostradă în valoare de 900 de milioane de euro. Proiectul de şase ani ar putea oferi un indiciu asupra unui alt obiectiv românesc - adoptarea monedei unice a UE.
Guvernatorul băncii centrale, Mugur Isarescu, a declarat în repetate rânduri că ţara va fi pregătită pentru acest comutator "când vom avea prima autostradă care traversează munţii Carpaţi".
1. Aiurea. ...
(mesaj trimis de Cristian în data de 06.10.2020, 20:13)
Bloomberg și Iohannis mananca rahat, avem cea mai deficitara infrastructura din UE.
Până și bulgarii stau mai bine la capitolul autostrăzi. Numa Romania-i țara puly!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.10.2020, 14:12)
Stanga bolsevica are un rol major in situatia asta.
2. fără titlu
(mesaj trimis de emil în data de 07.10.2020, 09:55)
Doamna publicatie Bloomberg, programe de scris automate, mergeti cu trenul de la Curtici pina la Bucuresti 20 de ore si priviti pe geam si veti vedea investitiile in infrastrucura romaneasca adica HOTIA din infrastructura romaneasca.