• Surse din PD-L susţin, însă, că primul-ministru avea pregătit documentul de remaniere a ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu
Premierul Emil Boc a susţinut, ieri, că nu a discutat despre remanieri guvernamentale, în contextul în care, conform unor surse din PD-L citate de agenţia NewsIn, ar fi avut pregătit, încă de miercuri, actul de remaniere a ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu în situaţia în care aceasta s-ar fi opus Legii educaţiei în forma dorită de domnia sa.
Emil Boc a declarat: "Eu nu am discutat despre remanieri guvernamentale, am discutat însă public, din primul moment, că acest proiect de lege care vizează educaţia naţională trebuie să răspundă la ceea ce scrie în programul de guvernare, pe care noi ni l-am asumat în faţa Parlamentului. Iar programul de guvernare spune explicit, la capitolul V, că reforma educaţiei se bazează pe Pactul naţional pentru educaţie şi Strategia
Surse democrat-liberale susţin, însă, că "premierul Emil Boc avea hârtia de remaniere pregătită în cazul în care Ecaterina Andronescu nu ar fi susţinut proiectul".
Conform aceloraşi surse, această informaţie o avea şi ministrul Educaţiei care, în cadrul şedinţei Executivului de miercuri, nu ar fi avut decât obiecţii minore.
De altfel, sursele susţin că miniştrii PSD ar fi avut o atitudine conciliantă pe parcursul şedinţei, astfel încât premierul nu a fost obligat să recurgă la măsuri radicale.
• Dispută pe variante
Proiectul Legii educaţiei, pentru care Guvernul urmează să îşi asume răspunderea, a fost obiect de dispută între PD-L şi PSD. Democrat-liberalii susţineau o formă a legii care să cuprindă principiile enunţate în documentul elaborat de comisia prezidenţială condusă de fostul ministrul PD al învăţământului, Mircea Miclea, în timp ce social-democraţii, prin actualul ministru PSD al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, propuseseră o altă formă.
Premierul Emil Boc a anunţat, la finalul şedinţei de miercuri a Executivului, că Legea educaţiei, pentru care îşi va asuma răspunderea, are ca punct de plecare Pactul naţional pentru educaţie şi Strategia elaborată de Comisia Miclea
• CONPIROM şi UGIR 1903: Educaţia rămâne subfinanţată
Confederaţiile patronale Conpirom şi Ugir 1903 consideră că, prin proiectul actual al legii salarizării unice în sistemul bugetar, învăţământului nu i se acordă instrumentele de stimulare salarială pe care le presupune reforma educaţiei. Cele două organizaţii patronale consideră că. prin lipsa stimulării salariale a cadrelor din învăţământ, "există riscul de a compromite şansele României pentru dezvoltare durabilă prin educaţie şi formare profesională continuă". (C.D.)