Boeing detaliază măsurile de siguranţă la un an după ce un capac de uşă s-a desprins în zbor

A.B.
Internaţional / 3 ianuarie

Boeing detaliază măsurile de siguranţă la un an după ce un capac de uşă s-a desprins în zbor

La aproape un an după ce un capac de uşă s-a desprins de pe un avion 737 Max 9 al Alaska Airlines, Boeing anunţă că a făcut progrese semnificative în îmbunătăţirea siguranţei pentru pasagerii de avion, transmite CNN. Compania a anunţat că s-a concentrat pe patru domenii principale de îmbunătăţiri: promovarea unei culturi de siguranţă şi calitate mai ridicate, investiţii în instruirea forţei de muncă, simplificarea proceselor şi planurilor de fabricaţie şi eliminarea defectelor.

Avioanele Boeing au avut mai multe incidente de siguranţă în ultimii ani, de la două accidente ale avioanelor Boeing 737 Max care au dus la moartea tuturor celor aflaţi la bord, până la o explozie a unui capac de uşă care a aruncat hainele şi telefoanele mobile ale pasagerilor printr-o gaură mare în fuselajul avionului, pe măsură ce aerul din cabină ieşea rapid. După acest incident, mai mulţi informatori au ieşit în faţă, afirmând că piese dubioase au fost folosite pe linia de asamblare, printre alte posibile pericole.

Boeing a susţinut constant că avioanele sale sunt sigure pentru zbor. Însă Administraţia Federală a Aviaţiei (AFA) a fost nevoită să pună periodic diferite modele din familia 737, 777 şi 787 ale companiei în carantină în ultimii ani, pe măsură ce au fost descoperite posibile probleme de siguranţă, calitate şi producţie, scrie CNN.

Compania şi-a propus anul trecut să îmbunătăţească calitatea, conform lui George Ferguson, analist senior în domeniul aerospaţial şi al apărării la Bloomberg Intelligence. Dar acest proces a fost întrerupt de incidentul cu capacul de uşă.

"Nu am reuşit din cauza problemei cu capacul de uşă", a spus Ferguson.

Pe deasupra, Ferguson a menţionat că Sindicatul Internaţional al Mecanicilor a intrat în grevă în septembrie, o grevă care a durat două luni şi a fost cea mai costisitoare acţiune sindicală din SUA în ultimii 25 de ani, încheindu-se în noiembrie.

Şi, la doar câteva zile, un alt avion Boeing s-a prăbuşit, ucigând 179 de pasageri şi membri ai echipajului din 181 aflaţi la bord. Investigaţia prăbuşirii este încă în desfăşurare şi nu există dovezi care să sugereze că incidentul ar fi legat de fabricaţia avionului, relatează CNN.

Mike Whitaker, şeful în funcţie al FAA, a scris însă într-o postare pe blog că Boeing are nevoie de soluţii pe termen lung.

"Acesta nu este un proiect de un an", a scris Whitaker. "Este nevoie de o schimbare fundamentală de cultură la Boeing, orientată spre siguranţă şi calitate înaintea profitului. Acest lucru va necesita un efort susţinut şi un angajament din partea Boeing şi o supraveghere continuă din partea noastră."

Boeing a declarat într-o actualizare de siguranţă că a rezolvat mai mult de 70% din "acţiunile" de producţie ale aeronavelor comerciale pe baza feedback-ului angajaţilor în timpul sesiunilor "calitate stand down". Producătorul de avioane a anunţat că a investit în sistemul "speak up" pentru a întări confidenţialitatea, menţinând în acelaşi timp angajaţii informaţi despre stadiul preocupărilor legate de calitate şi siguranţă pe care le ridică, notează CNN.

De asemenea, a fost introdus un nou criteriu "move ready" pe linia de asamblare finală pentru modelele 737, 787 şi părţi din liniile 767 şi 777 pentru a reduce riscurile. Compania a spus că a investit şi în mai multă instruire, inclusiv în instruirea obligatorie privind siguranţa produselor şi calitatea pentru toţi angajaţii.

Mecanici şi inspectori de calitate vor trebui, de asemenea, să îşi pună numele pe lucrările finalizate. Lipsa documentaţiei la Boeing a devenit un subiect discutat de legislatori după ce compania nu a furnizat documente legate de incidentul cu capacul de uşă, afirmând că nu există astfel de înregistrări, potrivit CNN.

În ciuda îngrijorărilor publice legate de Boeing, Ferguson nu crede că va exista un impact pe termen lung asupra reputaţiei companiei, dar recunoaşte că există încă o ezitare în privinţa producătorului de avioane.

"Numele Boeing a fost murdărit puţin", a spus Ferguson, adăugând că "îngrijorarea apare atunci când este vorba despre un avion Boeing."

"Cred că asta va fi povestea din 2025", a spus Ferguson. "Povestea va fi aducerea calităţii sub control."

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
boromir.ro
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8373
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3185
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9967
Gram de aur (XAU)Gram de aur412.9649

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb