• Lanţul hotelier "Marriott" este interesat să se extindă pe piaţa autohtonă
Hotelul din Bucureşti a devenit, ieri, prima unitate din Europa care operează sub marca JW Marriott, o clasificare superioară celei clasice de cinci stele, caracterizată prin aşa-numitul "lux abordabil". Această marcă oferă clienţilor servicii de lux personalizate.
Includerea hotelului Marriott din România în această reţea a fost decisă de conducerea grupului internaţional după analizarea performanţelor şi caracteristicilor tuturor celor 50 de hoteluri care funcţionează în Europa sub marca Marriott. Conform reprezentanţilor Marriott, criteriile care au stat la baza deciziei au fost: arhitectura interioară deosebită a hotelului, dimensiunea camerelor şi eleganţa holului principal.
Conversia hotelului a necesitat o serie de îmbunătăţiri ale serviciilor, procesul urmînd să fie finalizat pînă la sfîrşitul verii. Aceasta va include: internet de mare viteză în fiecare cameră şi în toate sălile de conferinţă; cos-metice de baie Nirvae (brand creat anume pentru JW Marriott), Business Center şi Executive Lounge accesibile 24 de ore, serviciul de valet oferit la cerere oaspeţilor din camerele şi apartamentele Executive şi serviciul de valet parking.
Oferta prezentă de servicii a hotelului include: transport la şi de la aeroport, seif în fiecare cameră, ziare gratuite, maşină de făcut gheaţă pe fiecare etaj, curăţătorie şi spălătorie, birou de concierge/rezervări bilete avion. 80% din camere au baie şi cabină de duş separate; toate băile au oglindă cosmetică separată. Se asigură la cerere limuzină cu/fără şofer. Oaspeţii beneficiază, contra unei sume modice, de ziare digitale, livrate zilnic.
Oferta hotelului include cinci restaurante: Cucina, cu specialităţi italiene, Cupola, care introduce Fusion Cuisine (fuziune între influenţe mediteraneene şi asiatice), Champions Spor-ts Bar & Restaurant cu meniu American/Tex-Mex, Vienna Café şi Pavilion Lounge, barul hotelului. Douăsprezece săli de conferinţă sînt la dispoziţie pentru întîlniri de afaceri sau diverse evenimente. O galerie comercială sofisticată, Grand Avenue, şi un centru de sănătate de talie internaţională, World Class Health Academy, completează oferta hotelului.
De la deschiderea sa în 2000, hotelul a înregistrat 500.000 de rezervări individuale, anul trecut ajungînd la o cotă de piaţă de 39%.
Analizele privind gradul de satisfacţie al clientului plasează Marriott Bucureşti între primele zece hoteluri ale lanţului. În prezent, la nivel mondial există 31 de hoteluri JW Marriott în 16 ţări, iar pînă în 2007 lanţul intenţionează să extindă numărul acestora la 50 de unităţi.
Veniturile grupului hotelier Marriott International au cres-cut cu 7% în 2003, totalizînd nouă miliarde de dolari, rezultat care reflectă redresarea turismu-lui de afaceri, după trei ani de declin.
Lanţul hotelier "Marriott" analizează, în prezent, posibilitatea extinderii activităţii pe piaţa autohtonă, prin afilierea a cel puţin unei noi unităţi de cazare situată într-unul dintre oraşele importante. Planurile de extindere ale conducerii au fost încurajate de perspectivele de creştere a pieţei de profil, care sînt optimiste. Domnul Kurt Strohmayer, director general al "JW Marriott Bucharest Grand Hotel" ne-a declarat că oraşele pe care le are în vedere pentru pentru extinderea activităţii sînt marile centre comer-ciale cum ar fi Constanţa, Timişoara, Braşov, Cluj şi Bucureşti. Domnia sa a precizat că, în prezent, poartă discuţii cu diferite hoteluri din aceste oraşe, dar deocamdată nu este nimic finalizat. Directorul "Marriott" a adăugat că este nevoie de un investitor serios pentru derularea operaţiunii, posibilitatea extinderii în Bucureşti nefiind exclusă. (R.O.)