Comerţul online în Uniunea Europeană continuă să crească, potrivit rezultatelor celor mai recent sondaj anual privind utilizarea tehnologiilor ITC de către gospodării şi persoane fizice, publicate de Eurostat, transmite BTA.
În anul 2024, 77% din utilizatorii de internet au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii de uz personal online, în creştere de la un nivel de 59% în 2014, ceea ce reprezintă o creştere de 17 puncte procentuale.
În Bulgaria, creşterea pentru perioada 2014-2024 a fost de 29 de puncte procentuale, de la 29% până la 57%.
Cele mai mari procente de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online în 2024 au fost înregistrate în Irlanda (96%), Ţările de Jos (94%) şi Danemarca (91%). La polul opus, Bulgaria a avut cel mai mic procent de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online anul trecut (57%), urmată de Italia şi România, ambele cu 60%.
Începând din 2014 şi până în 2024, cele mai importante creşteri au fost înregistrate în România (avans de 43 de puncte procentuale de la 17% până la 60%), Ungaria (de la 42% până la 79%) şi Lituania (de la 36% până la 72%), notează BTA.
Cele mai frecvente bunuri achiziţionate online în 2024 au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv articolele sportive), încălţămintea şi accesoriile, 45% dintre utilizatorii de internet făcând astfel de achiziţii în ultimele trei luni. Acestea au fost urmate de livrare de alimente de la restaurante, lanţuri fast-food şi servicii de catering (21%), cosmetice şi produse de wellness (20%).
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.02.2025, 13:21)
Saracii bulgari,
Ursula vrea si euro la ei,
ca catastrofa economica sa fie completa,
slava Ursula,ukri,Weber