"Kraft Foods" Inc. din SUA a decis să-şi vândă divizia de pizza congelată către compania elveţiană "Nestlé" SA, în schimbul sumei de 3,7 miliarde de dolari. Banii sunt necesari îmbunătăţirii ofertei "Kraft" pentru "Cadbury" Plc, cel mai mare producător de dulciuri din Marea Britanie. Divizia înstrăinată derulează operaţiuni în SUA şi Canada. În urma achiziţiei, "Nestlé" va deveni lider pe piaţa de profil din SUA, care are o valoare de 37 de miliarde de dolari. Potrivit estimărilor "Kraft" şi "Nestlé", vânzările de pizza congelată ale diviziei au fost de 2,1 miliarde de dolari în 2009, iar profitul brut de cel puţin 279 milioane de dolari.
Oficialii "Nestlé" au anunţat, ieri, că nu se vor alătura ofertei pentru "Cadbury", iar reprezentanţii "Kraft" au afirmat că, acum, oferă mai mult numerar în loc de acţiuni pentru compania britanică, conform dorinţei exprimate de unii investitori "Cadbury".
Potrivit "Kraft", compania americană va folosi toate veniturile nete din vânzarea diviziei de pizza ca să le ofere acţionarilor "Cadbury" un plus de 60 de pence (97 de cenţi) pentru fiecare titlu deţinut, ori un plus de 240 de pence pentru fiecare ADS (American Depository Share) "Cadbury". Oferta iniţială a "Kraft" evalua compania britanică la 10,2 miliarde de lire sterline, respectiv 745 pence/titlu, însă declinul acţiunilor "Kraft" a redus propunerea la 738 pence/titlu, în baza preţului de închidere din data de 4 ianuarie.
"Kraft" va publica documentaţia ofertei revizuite până la data de 19 ianuarie, cel mai târziu