Cel mai mare furnizor mondial de ţevi de oţel pentru indus-tria petrolieră, compania "Tenaris" SA, cu sediul în Luxemburg, a decis să cumpere societatea americană "Maverick Tube" Corp., în schimbul sumei de 3,19 miliarde de dolari. Suma include şi datorii, iar achiziţia are ca scop extinderea operaţiunilor "Tenaris" în America de Nord. "Maverick", firmă care produce tuburi sudate de oţel, destinate companiilor petroliere, avea datorii de 736,5 milioane de dolari la finele lunii martie.
"Tenaris" va plăti 65 de dolari în numerar pentru o acţiune "Maverick", cu 42% mai mult decît cursul de închidere al acestor titluri la data de 12 iunie, pe piaţa din New York (45,66 dolari/acţiune).
"Tranzacţia are un efect pozitiv asupra < Tenaris > întrucît compania îşi va extinde astfel activităţile internaţionale", declară Simone Freschi, trader la "Banca Monte dei Paschi di Siena" SpA.
În acţiunea de preluare, "Tenaris" a beneficiat de consultanţa "Goldman Sachs & Co.", iar "Maverick" de cea oferită de "Morgan Stanley & Co".
Preţurile record stabilite pe piaţa ţiţeiului încurajează companiile energetice să foreze la adîncimi, astfel că aces-tea se orientează către conductele fabricate de companii precum "Tenaris", "Vallourec" SA şi "Sumitomo Pipe & Tube" Co. Prin preluarea "Maverick", "Tenaris" va putea să-şi vîndă produsele către companii care extrag ţiţei în Golful Mexicului.
"Tenaris" şi "Maverick" vor avea o cifră combinată de afaceri de 9 miliarde de dolari anual. "Tenaris", divizie a "Techint Argentina" SA, a raportat luna trecută, pentru primul trimestru din acest an, un profit mai mare cu 58% faţă de perioada similară a anului trecut, datorită cererii mari pentru produsele sale. Profitul net al companiei a crescut la 441,7 milioane de dolari sau 36 de cenţi/acţiune, de la 280 milioa-ne sau 32 de cenţi/acţiune în primele trei luni din 2005. Vînzările au sporit cu 23%, la 1,78 miliarde de dolari.
"Maverick " a obţinut, în primul trimestru din 2006, un beneficiu net de 70,9 milioane sau 1,80 dolari/acţiune, comparativ cu numai 31,2 milioane de dolari sau 72 de cenţi în primele trei luni din 2005. Vînzările au crescut cu 32%, la 543,1 milioane de dolari.