Căile Ferate Ruse (RZD) negociază crearea unui consorţiu cu societăţi elene şi vest-europene pentru cumpărarea de active de profil în Grecia, anunţă directorul executiv al RZD, Vladimir Iakunin.
"Purtăm discuţii cu companii greceşti şi din Vest", a declarat Iakunin, întrebat fiind dacă RZD va participa la procesul de privatizare a activelor elene pe cont propriu sau împreună cu parteneri. Oficialul companiei a adăugat că RZD va folosi împrumuturi pentru finanţarea eventualei achiziţii a unor active de transport feroviar din Grecia.
Publicaţia economică rusă Kommersant informa, la începutul lunii iunie, că Iakunin i-a scris preşedintelui rus, Vladimir Putin, cerând sprijin din partea statului pentru participarea la privatizarea portului grec Salonic, a operatorului feroviar "TrainOSE" şi a companiei de mentenanţă "Rosco".
RZD a primit date preliminare de la guvernul grec cu privire la preţurile de vânzare a activelor feroviare. Potrivit acestora, "TrainOSE" costă peste 30 de milioane de euro, "Rosco" - 10 milioane de euro, iar portul Salonic - 100 de milioane de euro.
Menţionăm că RZD a planificat investiţii de 157 miliarde de dolari în construcţia de căi ferate de mare viteză în ţară, în cadrul pregătirilor pentru Cupa Mondială de Fotbal din anul 2018.
"Construirea liniilor de mare viteză este o direcţie nouă pentru dezvoltarea economiei", declara, luna aceasta, Vladimir Iakunin, într-un interviu acordat la Soci, unde vor fi găzduite Jocurile Olimpice de Iarnă din 2014.
RZD vrea să introducă linii de mare viteză pe rute care leagă Moscova de Sankt Petersburg, Soci şi Kazan, cu extensii către Ekaterinburg. Compania încearcă să pornească lucrările astfel încât să poată conecta la timp 4 dintre cele 11 stadioane pregătite pentru Cupa Mondială din 2018.