Sphera Franchise Group, companie ce operează lanţurile de alimentaţie publică Pizza Hut, KFC şi Taco Bell, are un plan de dezvoltare solid, continuă să deschidă unităţi noi, iar până la sfârşitul acestui an compania îşi propune să aibă în portofoliu peste 180 de restaurante în cele trei pieţe în care operează - România, Italia şi Republica Moldova -, afirmă Călin Ionescu, directorul general al Sphera.
Bineînţeles că situaţia creată de pandemia Covid-19 a afectat, în primă fază, activităţile companiei, dar aceasta operează lanţuri de restaurante ce s-au adaptat noului context, prin accelerarea tuturor programelor de transformare a businessului Sphera, digitalizare, dar şi prioritizarea iniţiativelor şi planurilor de afaceri pe care compania le avea deja planificate sau chiar în curs de derulare, spune reprezentantul Sphera Franchise Group, apreciind: "După şocul iniţial, care a produs efecte negative în operaţiunile noastre şi ale tuturor, am reuşit să depăşim acest episod. Pe tot parcursul pandemiei, în funcţie de situaţiile din fiecare ţară, impactul a fost resimţit diferit de la trimestru la trimestru. Totuşi aici, diversificarea pe care o avem - prin expunerea pe trei pieţe diferite - ne-a ajutat să gestionăm efectele negative ale pandemiei prin nivelarea vânzărilor totale", spune Călin Ionescu.
Conform CEO-ului Sphera, în ciuda perioadei de incertitudini şi restricţii, compania a ales calea investiţiilor, strategie ce a dat rezultate:"Am continuat investiţiile pe care le aveam deja în derulare şi am urgentat procesul de digitalizare a activităţii şi a relaţiei cu clienţii noştri. De asemenea, ne-am continuat planurile de deschidere de noi restaurente, iar această strategie - continuarea investiţiilor - s-a dovedit câştigătoare, aspect vizibil în cele mai recente rezultate financiare. În plus, ne menţinem obiectivele de investiţii anunţate pentru 2022", mai subliniază Călin Ionescu.
În ceea priveşte activitatea companiei la Bursa de Valori Bucureşti, directorul general al Sphera afirmă că, anul trecut, s-a acordat o atenţie sporită lichidităţii acţiunilor SFG, prin contractarea serviciilor de Market Making, dar şi prin creşterea vizibilităţii faţă de investitorii instituţionali internaţionali.
"Rezultatele în acest sens încep să apară şi suntem încântaţi de îndeplinirea criteriilor de lichiditate pentru o potenţială includere a acţiunilor SFG în indicele FTSE Russell micro-cap dedicat pieţelor emergente. Decizia privind includerea va fi luată de FTSE Russell în luna martie a acestui an", ne-a spus Călin Ionescu într-un interviu.
În acelasi timp, perspectivele Sphera pe termen mediu depind, în primul rând, de evoluţia situaţiei medicale, iar analiştii şi brokerii consultaţi de noi consideră că există premise de dezvoltare a companiei, fapt ce se poate reflecta în dinamica preţului acţiunii la bursă.
De altfel, la finele anului trecut, Consiliul de Administraţie al Sphera a propus alocarea de dividende din profitul nedistribuit al anului 2020, alocare ce a fost votată de acţionari la finele săptămânii trecute.
Imediat după propunere, preţul acţiunii SFG a avut un puseu de creştere, iar de la începutul anului şi până vineri, 4 februarie, titlurile operatorului lanţurilor de alimentaţie publică Pizza Hut, KFC şi Taco Bell au un avans de 14%.