O nouă campanie educaţională pentru aruncarea responsabilă a deşeurilor cu mesajul "Fix la coş!", realizată de Comunicator Media, cu sprijinul JTI România, urmează să fie lansată în data de 1 septembrie. Mesajul campaniei va fi difuzat timp de o lună în Bucureşti, pe panouri stradale, în staţiile şi în trenurile Metrorex, precum şi în mediul online.
Alexandru Lupu, directorul Comunicator Media, subliniază, referindu-se la conceptul demersului: "Folosim, ca şi anul trecut, un mesaj simplu, care îşi propune să capteze o audienţă cât mai largă. «Fix la coş!» îndeamnă la corectitudine şi curăţenie, urmărind să crească gradul de conştientizare a importanţei pe care o pot avea gesturi aparent nesemnificative. Aruncarea responsabilă a deşeurilor poate fi punctul de pornire care să trezească dorinţa de îmbunătăţire pe toate planurile E o performanţă să fii fair play cu tine şi cu ceilalţi, care cere efort continuu, mai ales în contextul traiului complex de zi cu zi".
Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI Romania, Moldova şi Bulgaria, adaugă: "Este al doilea an în care derulăm o campanie publică pentru aruncarea deşeurilor într-un mod responsabil. Iniţiativa a pornit de la cerinţele Directivei plasticelor de unică folosinţă, dar urmează principiile proiectelor şi programelor susţinute de JTI în privinţa dezvoltării durabile şi contribuţiei la schimbarea în bine a comunităţii. Pentru noi, sustenabilitate înseamnă responsabilitate, parteneriate pe termen lung şi angajament. Din 1993, construim în România o identitate corporatistă care are la bază implicarea în realizarea proiectelor, nu doar finanţarea lor. Venim cu idei, punem oameni în legătură, ducem lucrurile la bun sfârşit alături de partenerii noştri".
Directiva (UE) 2019/904 a Parlamentului European şi a Consiliului, privind reducerea impactului anumitor produse din plastic asupra mediului, transpusă prin Ordonanţa de Urgenţă 6/2021, prevede demersuri de informare şi conştientizare, în vederea stimulării unui comportament responsabil pentru aruncarea corespunzătoare a produselor ce conţin plastic.
JTI susţine şi campanii publice anuale cu privire la efectele negative ale contrabandei cu ţigarete asupra economiei şi a societăţii, începând din anul 2010, în parteneriat cu autorităţile de aplicare a legii. JTI a fost prima companie de tutun care a semnat un Protocol pentru combaterea contrabandei în anul 2005, mai întâi cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, apoi cu Autoritatea Naţională a Vămilor.