"Carlsberg" A/S, al patrulea producător mondial de bere, caută oportunităţi de achiziţii în Asia, inclusiv în China, în contextul încetinirii creşterii în Europa.
"Privim într-un mod foarte activ teritoriul Asiei", a declarat, citat de Bloomberg, directorul executiv al companiei daneze, Joergen Buhl Rasmussenn, adăugând: "În Europa, mediul este < precaut >, are o creştere extrem de redusă".
"Carlsberg" vrea să-şi majoreze investiţiile în China, atât în mod organic, cât şi prin achiziţii, însă nu specifică eventualele ţinte de preluare. Anul trecut, compania şi-a majorat deţinerea la divizia sa din India şi şi-a extins parteneriarul cu "Chong-qing Brewery" Co. din China.
Piaţa berii din China va creşte cu 6-7% anual, în următorii doi - trei ani, potrivit estimărilor lui Joergen Buhl Rasmussenn. Vânzările de bere retail din China ar putea ajunge la 360 miliarde yuani (57 miliarde dolari) în 2011, conform societăţii de cercetare Euromonitor International.
"Carlsberg", cel mai mare acţionar al "Chongqing Brewery" (30%), are o cotă de piaţă de 1,5% în China, arată Euromonitor.