"Royal Philips Electronics" NV, cel mai mare producător european de electronice de consum, şi-a diminuat cu 75% profitul în primul trimestru din 2008, ca urmare a reducerii vânzărilor şi preţurilor televizoa-relor cu ecran plat, îndeosebi în SUA. Profitul net al companiei olandeze a ajuns la 219 milioane de euro (344 milioane de dolari) ori 21 cenţi/acţiune, de la 875 milioane de euro sau 79 de cenţi/titlu în primul trimestru din 2007, când a beneficiat de un câştig special de 733 milioane de euro din vânzarea de acţiuni "Taiwan Semiconductor Manufacturing" Co. Analiştii estimau un profit de 276 milioane de euro pentru primele trei luni din 2008.
În perioada de raportare, vânzările companiei au sporit cu 0,5%, la 5,97 miliarde de euro.
Directorul executiv al "Philips", Gerard Kleisterlee, a declarat că domeniul televizoarelor va mai avea probleme. În aceste condiţii, "Philips", cel mai mare producător european de televizoare, va părăsi sectorul de profil, neprofitabil, din America de Nord.
La data de 8 aprilie, "Philips" anunţa că va cesiona companiei "Funai Electric" Co. dreptul de utilizare a mărcii sale pentru vânzarea de televizoare în America de Nord. În această regiune, "Philips" a realizat, anul trecut, numai o şesime din vânzările de 6,27 miliarde de euro de pe segmentul televizoarelor.
Reprezentanţii companiei au subliniat că, în acest moment, nu intenţionează să ia măsuri similare pe continentul european.
Divizia de televizoare a "Philips" a avut pierderi brute de 95 milioane de euro în primul trimestru, faţă de numai 51 de milioane în anul anterior. Piaţa aştepta pierderi mai mici: 72,5 milioane de euro. Vânzările unităţii au scăzut cu 5,1%, la 1,22 miliarde de euro.