Casa de modă italiană "Prada" SpA, care s-a listat anul acesta la Hong Kong, şi-a majorat cu 74% profitul în primul semestru fiscal, în baza cererii din Asia şi a noilor magazine deschise.
Câştigul net al companiei a ajuns la 179,5 milioane de euro (245 milioane de dolari) în cele şase luni încheiate în 31 iulie, de la 103 milioa-ne de euro anul trecut. Oficialii "Prada" estimau cel puţin 150,7 milioane de euro.
Vânzările de produse purtând brandul Prada au sporit cu 21%, la 878 milioane de euro. Per total, valoa-rea livrărilor companiei a urcat cu 21%, la 1,1 miliarde euro.
În regiunea Asia-Pacific (exclusiv Japonia), cifra vânzărilor a crescut cu 35%, la 368 milioane de euro.
În perioada de raportare, compania italiană a inaugurat 26 de magazine, iar de la începutul anului până în prezent, 44, din care 15 în Asia.
"Asia este cea mai mare piaţă pentru noi", a declarat vicepreşedintele "Prada", Carlo Mazzi.
Pentru perioada care a mai rămas din anul curent, compania are în plan să deschidă 35 de magazine.
Producătorul de articole de lux avea 375 de magazine, din care 30 în franciză, la finele lunii iulie, faţă de 352 în 31 ianuarie.