Lanţul de restaurante autohton, La Mama, prezent pe piaţă de 20 de ani, a înregistrat o cifră de afaceri de 4,4 milioane de euro, în 2018, în creştere faţă de anul trecut, potrivit domnului Cătălin Mahu, proprietarul afacerii.
Domnia sa a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că pentru anul în curs estimează o cifră de afaceri de 5 milioane de euro.
În plus, proprietarul lanţului de restaurante a mai precizat că are în plan extinderea reţelei cu încă 2-3 noi localuri, în acest an, în Bucureşti, dar momentan nu găseşte spaţii comerciale potrivite cu profilul restaurantului.
Cătălin Mahu a declarat: "Vreau să deschid două-trei restaurante noi în Bucureşti , dar totul depinde de spaţiile pe care le găsesc, iar în momentul de faţă nu găsesc. Mai mult, în viitorul nu foarte îndepărtat, intenţionez să ieşim cu acest brand de restaurante şi în restul ţării".
Domnia sa a adăugat că pentru aceste noi localuri se orientează către zona de nord a Capitalei adăugând: " Dacă acum 20 de ani lumea fugea din cartiere spre centru, acum cartierele au devenit mini-oraşe şi oamenii preferă de multe ori să rămână acolo, lângă casă".
Potrivit domnului Cătălin Mahu, dacă acum 20 de ani puteai deschide un restaurant cu 40.000 de dolari, acum, pentru un local de 200 metri pătraţi, cu 70-90 de locuri, este nevoie de o investiţie de aproximativ 200.000 de euro.
De-a lungul celor 20 de ani de activitate, una dintre principalele provocări a fost lipsa forţei de muncă, a mai spus proprietarul lanţului de restaurante. De altfel, potrivit patronatelor din industrie, deficitul forţei de muncă din Horeca se ridică astăzi la minimum 100.000 de angajaţi.
"În ultimii 10 ani, în care noi am operat două restaurante pe litoral, am reuşit să angajăm într-un sezon întreg maximum 10 oameni. De aceea, la fiecare început de vară am plecat din Bucureşti cu o echipă formată din cei 100 de oameni de care era nevoie ca să acoperim buna desfăşurare a întregii activităţi. Nereuşind să angajăm în ritmul în care ne era nouă necesar, am realizat că o soluţie mai bună ar fi să renunţăm la cele două restaurante care cumulau o cifră de afaceri de 700.000 de euro. Ştiam că fără o echipă constantă vom avea variaţii ale produselor şi serviciilor, iar clientul ne va sancţiona", a mai adăugat Cătălin Mahu.
După 20 de ani de activitate, Cătălin Mahu apreciază că resursa umană rămâne una dintre cele mai importante provocări din domeniu, urmată de construirea cu onestitate, muncă şi profesionalism a unui brand durabil în timp, cu valori solide şi de neconfundat.
,,Cred că ceea ce am învăţat în cei 20 de ani de activitate în această piaţă este că fără oameni de bună calitate, loiali şi care să vrea să construiască împreună cu tine, nu poţi să reuşeşti. Este o piaţă dură, în care să crezi că tu poţi să le faci singur pe toate şi că numai tu ştii ce e bine este greşit. Au fost 20 de ani de provocări, cu suişuri şi coborâşuri. Dintre aceştia, 2008 a fost anul cu cele mai mari încasări şi a fost o dezvoltare nebună în care nu era atât de important doar să faci profit, ci să reinvesteşti prin deschiderea unor noi locaţii. Din nefericire, criza care a venit începând cu 2009 a doborât tot felul de aşteptări de genul ăsta, uşor-uşor a trebuit să închidem patru unităţi şi asta a făcut ca cifra noastră de afaceri să se ducă chiar sub jumătatea anului 2008," a declarat proprietarul.
Lanţul La Mama operează, în prezent, 6 restaurante şi numără 230 de angajaţi, din care 74 au o vechime de la 5 până la 20 de ani în cadrul companiei. Restaurantul dispune din 2007 de serviciul home delivery, care aduce companiei 20-25% din cifra de afaceri.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Titimerisan în data de 09.10.2019, 15:16)
Felicitări pentru realizările dvs. Fac parte din același domeniu... Nu uitați ca va lipsește un factor important în continuitatea dezvoltării brandului dvs,si anume, înființarea unei adevărate scoli de bucatari