Pe parcursul anilor, HNWI au devenit din ce în ce mai "evoluaţi" în investiţiile lor, mulţi din cei noi fiind milionari "făcuţi" de sectorul tehnologic, inclusiv de zona cripto. De asemenea, modelul de business al managerilor de active pentru HNWI s-a schimbat şi s-a ajuns la o hiper-personalizare a managementului averii, potrivit Capgemini.
Raportul Capgemini evidenţiază că HNWI sunt interesaţi, mai nou, de "investiţii sustenabile" ce poartă "responsabilitate socială", că examinează atent şi constant comisioanele care le sunt percepute şi că doresc (în special cei mai tineri dintre HNWI) hiper-personalizarea serviciilor pe care le primesc - interpretarea profilului de risc prin "analiza sentimentelor"; portofolii personalizate construite cu machine learning şi data analytics sau sfaturi croite special pe comportamentul lor de investiţii.
Principalele două motive pentru care există interes pentru "investiţii sustenabile" din partea HNWI - adică în afaceri cu impact negativ redus asupra mediului - sunt câştigurile mai mari şi riscul mai mic, acestea fiind considerate de HNWI mai puţin speculative.
"Pandemia şi efectele sale au dus la o creştere a interesului HNWI pentru subiectele ce ţin de ESG (Environmental, Social and Corporate Governance). Pentru mulţi investitori - precum noii HNWI tineri -, convingerile cu privire la justiţie socială şi o economie cu emisii scăzute de carbon sunt la fel de puternice ca îngrijorările cu privire la o prăbuşire a pieţelor de acţiuni sau posibilitatea unor impozite mai mari pe câştigurile de capital. Printre numeroasele iniţiative globale, Green-Deal-ul european şi Conferinţa privind schimbările climatice a Naţiunilor Unite (COP26) menţin sustenabilitatea ca subiect de interes şi investiţii pentru populaţia HNWI, investiţiile sustenabile devenind o componentă cheie a portofoliului lor", arată raportul Capgemini.