Gigantul chinez de comerţ online "Alibaba Group Holding" Inc. a stabilit, pe 18 septembrie, preţul final al ofertei sale publice iniţiale (IPO) la 68 de dolari pe acţiune, adică la limita superioară a intervalului din prospect (60-68 dolari/titlu).
Aceasta este cea mai mare ofertă publică iniţială din istoria SUA: 21,8 miliarde dolari. Oferta evaluează "Alibaba" la 167,6 miliarde de dolari, depăşind marile corporaţii americane, precum "Walt Disney" sau "Boeing".
Acţiunile "Alibaba", companie care a avut tranzacţii de 248 de miliarde de dolari în 2013, au fost lansate vineri la tranzacţionare pe Bursa din New York, sub simbolul "BABA".
"Alibaba" realizează 80% din totalul vânzărilor online din China şi efectuează mai multe tranzacţii decât realizează împreună companiile de comerţ online "Amazon.com" şi "eBay". De asemenea, potrivit Bloomberg, valoarea companiei este estimată la 231,7 miliarde de dolari, devenind astfel mai mare decât valoarea adunată a "Amazon.com" şi "eBay", după ce preţul pe bursă a urcat de la 68 la 94 de dolari, vineri.
Compania chineză a fost înfiinţată în urmă cu 15 ani de un fost profesor, Jack Ma, care vrea să utilizeze banii obţinuţi în urma listării pentru extinderea activităţii firmei în SUA şi pe alte pieţe.
Astfel, fondatorul "Alibaba" a devenit cel mai bogat din China, cu o valoare netă estimată la 21,9 miliarde de dolari, potrivit Indexului Bloomberg al Miliardarilor. După IPO, acesta va deţine aproape 7,8% din "Alibaba", potrivit datelor companiei, mai transmite Bloomberg.
"Yahoo!" Inc., acţionar al "Alibaba", renunţă la acţiuni în valoare de aproximativ opt miliarde dolari în această ofertă, participaţia grupului urmând să se reducă la 16%, de la 24%.