Afectate de popularitatea enormă a telefoanelor inteligente, dar şi de pandemie, ceasurile clasice revin în atenţia publicului. Producătorul elveţian de ceasuri Swatch Group se aşteaptă în acest an la o creştere a vânzărilor de două cifre în monedă locală, după redresarea vânzărilor şi a profiturilor în 2021. Anul trecut, grupul a înregistrat un profit net de 774 milioane de franci elveţieni (845 milioane de dolari), de la pierderi de 53 milioane de franci elveţieni în 2020, în timp ce vânzările, excluzând fluctuaţiile de curs valutar, au urcat cu aproape 30%, la 7,31 miliarde de franci elveţieni, a anunţat producătorul ceasurilor Omega şi Longines. Vânzările de ceasuri elveţiene s-au redresat semnificativ în 2021, după ce în 2020 au fost afectate de pandemia de coronavirus, dar Swatch Group a pierdut din cota de piaţă, pe fondul avansului Rolex şi al ceasurilor conectate, cum ar fi Apple Watch. Închiderile de fabrici şi magazine din cauza pandemiei au afectat vânzările de ceasuri elveţiene şi au forţat mărcile să îşi extindă afacerile online. Pe de altă parte, producătorul elveţian de ceasuri Richemont a anunţat luna aceasta o creştere a vânzărilor în urma succesul diviziei sale de bijuterii, pe fondul redresării pieţei de lux. Marja de profit a Swatch Group a ajuns la 14% în 2021, faţă de 0,9% în 20202 şi 12,4% în 2019. 2021 a fost al doilea an la rând în care Salonul de orologerie Watches & Wonders de la Geneva (fostul Salon Internaţional de la Haute Horlogerie SIHH) nu a avut loc în format fizic, din cauza epidemiei de coronavirus.
Ceasurile revin la modă
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 26 ianuarie 2022