Compania CFR Marfă a realizat, în primele opt luni ale acestui an, o cifră de afaceri de 670 milioane lei, reprezentând, însă numai 57,6% din valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pierderile companiei s-au ridicat la peste 218 milioane de lei, valoare de aproape cinci ori mai mare decât cea înregistrată în perioada similară din 2008 (respectiv, 40.974.000 lei).
Conducerea societăţii CFR Marfă susţine că această scădere a veniturilor a fost cauzată, parţial, de reducerea cantităţilor transportate şi încetării totale sau parţiale a activităţii unor societăţi comerciale, clienţi ai CFR Marfă (cum ar fi: Arcelor Mittal Galaţi, Oltchim, Doljchim, Azomureş).
"În situaţia în care transportul de marfă s-a diminuat începând cu ultimul trimestru al anului 2008, se caută soluţii de corelare a cheltuielilor, inclusiv cele salariale, cu veniturile încasate", ne-a mai precizat conducerea companiei.
Datoriile societăţii de transport feroviar, la data de 31 august 2009, au fost de 443.993.000 de lei. Societăţile către care CFR Marfă înregistra, la data menţionată, cele mai mari datorii sunt CFR SA, CFR Călători, RELOC Craiova şi IRLU SA.
De cealaltă parte, creanţele raportate de societate pe primele opt luni sunt de 359.017.000 de lei. Astfel, societaţile de la care CFR Marfă are de recuperat cele mai mari datorii sunt CET Braşov, CET Arad şi CET Bacău.
Conducerea CFR Marfă a propus, pentru acest an, realizarea unor investiţii de 100 milioane de lei, dar, până acum, realizările investiţionale au fost de doar 23 milioane de lei (reprezentând modernizări aduse materialului rulant). Cele mai mari investiţii în derulare la această dată vizează modernizarea a 30 locomotive electrice şi a 20 locomotive diesel hidraulice.
CFR Marfă nu a realizat majorări de tarife în acest an. Din totalul de marfă transportată pe calea ferată în primele şase luni, CFR Marfă deţine o cotă de piaţă de 59%, principalii competitori fiind Grupul Feroviar Român şi Servtrans Invest.