• Vor mai fi listate la BVB alte opt companii de transport din proprietatea statului
Modalitatea de privatizare propusă de Ministerul Transporturilor pentru "CFR Marfă" este vânzarea, în totalitate, a pachetului de acţiuni către un investitor strategic. Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, a explicat: "Consultanţii angajaţi să evalueze modalităţile de privatizare au indicat această soluţie ca fiind cea mai bună. Eu cred că aceasta este cea mai bună modalitate, de vânzare prin licitaţie internaţională deschisă, cu condiţii de precalificare, după modelul MAV Ungaria. Sperăm să obţinem cel puţin un miliard de euro".
Domnia sa a spus că metoda de privatizare trebuie supusă aprobării Consiliului Concurenţei, a Comisiei Europene şi apoi trebuie consultat AVAS-ul şi trebuie promovată prin hotărâre de Guvern. "Sperăm ca la finele anului să reuşim să finalizăm procesul de privatizare a CFR Marfă", a declarat ministrul Transporturilor, într-o conferinţă de presă.
Directorul de privatizare al ministerului, Dragoş Tănăsoiu, a mai spus că, până în toamnă, va fi ales consultantul care să asiste compania în procesul de privatizare.
Înainte de publicarea anunţului, "CFR Marfă" va comanda şi o evaluare a companiei. În 2007, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 530 milioane de euro şi un profit de 12 milioane de euro. Societatea deţine aproape 70% din piaţa de profil.
Domnul Tănăsoiu a declarat că, în perioada martie - aprilie a acestui an, vor fi selectaţi societăţile de brokeraj care vor intermedia listarea la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a opt companii de transport din proprietatea statului şi subordinea Ministerului Transporturilor. Este vorba despre Aeroporturile Otopeni şi Băneasa din Bucureşti, Aeroporturile din Timişoara şi Constanţa, dar şi Administraţia Porturilor Maritime Galaţi, Administraţia Porturilor Maritime Giurgiu, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa. Prima companie care va fi listată este Aeroportul Otopeni. Într-o primă etapă, va fi listat doar un pachet de 5% din capitalul social al firmelor. După selectarea societăţilor de brokeraj, va fi stabilită şi ordinea listării celorlalte companii.
Ministerul Transporturilor va înainta Guvernului o propunere de hotărire prin care să fie aprobată listarea a până la 49% din capitalul social. Majorarea pachetului scos la vânzare va fi decisă în funcţie de interesul manifestat de investitori faţă de companiile de transport.