Deputatul PNL Florica Cherecheş, vicepreşedinte al Comisiei de învăţământ, critică apariţia manualelor şcolare pentru Educaţie fizică şi îi solicită ministrului Educaţiei, Liviu Pop, să investească în infrastructura şcolară, dotări, echipamente şi materiale didactice, potrivit unui comunicat de presă trimis Redacţiei.
Cherecheş afirmă: "De parcă nu ar fi suficient că greutatea ghiozdanelor e aproape egală cu cea a elevilor din ciclul primar şi gimnazial, aceştia având mari probleme să şi le care la şcoală, părinţii fiind adesea nevoiţi să o facă în locul lor, ministrul Educaţiei ne-a anunţat triumfător noua apariţie din categoria manualelor: cel de Educaţie fizică şi sport, pentru clasa a V-a, în trei variante diferite! Ridicolul apariţiei acestui manual provine din faptul că şcoala românească e oricum prea teoretică şi deloc orientată spre a dezvolta abilităţile practice ale elevilor, din faptul că părinţii se plâng că ghiozdanele încărcate cu manuale şi tot felul de caiete speciale deformează iremediabil coloana copiilor lor. Asta în contextul în care orele de Sport nu se ţin întotdeauna, fie din lipsa unei săli de sport sau a unui teren adecvat, fie din indiferenţa unor cadre didactice sau ca urmare a trocurilor care se fac între profesori, pentru a ceda ora de Educaţie fizică pentru una de română sau matematică".
Potrivit acesteia, orele de Educaţie fizică ar ajuta copiii să-şi consume energia în mod sănătos, ar rezolva problemele de postură, de deformări ale coloanei, de obezitate infantilă, ar promova spiritul de echipă şi atitudinea potrivită în faţa victoriei sau înfrângerii.
Deputatul PNL arată: "În loc să facem mai multe săli sau terenuri de sport, să dăm orelor de Educaţie fizică locul care li se cuvine în formarea elevilor, în loc să-i conştientizăm pe elevi de importanţa mişcării, noi facem manual şi vrem să-i învăţăm «Organizarea activităţilor motrice», «Dezvoltare fizică armonioasă», «Capacitate motrică» şi altele din această categorie, de parcă am vrea să-i facem manageri sportivi sau profesori de Educaţie fizică pe copilaşii de clasa a V-a. Domnule ministru, lăsaţi-vă de glume şi faceţi lucruri serioase, nu aruncaţi banii noştri pe fereastră, ci investiţi-i în infrastructura şcolară, în dotări şi echipamente, materiale didactice şi manuale moderne, adică în acele lucruri pe care le plătesc părinţii la fiecare început de an şcolar. Apreciem că măcar recunoaşteţi că învăţământ gratuit în România înseamnă gratuitate pentru elevi, cheltuielile fiind făcute de stat şi de părinţi. Halal gratuitate!".
Florica Cherecheş susţine că utilitatea manualului pentru Educaţie fizică este de a "îngroşa conturile celor care l-au produs", conform sursei citate.
1. Ghici
(mesaj trimis de anonim în data de 29.07.2017, 10:16)
Ce face manual domnul Cereches?.
2. Teorie multă,eficientă slabă
(mesaj trimis de János din Harghita în data de 09.08.2017, 22:25)
În loc de manuale care au un limbaj greoi , cu o terminologie de specialitate,
ar trebui să se pună accent mult mai mare asupra orelor de educatie fizică,
mărind numărul orelor în timpul săptămânii,asupra modernizării bazei
materiale si asupra stimulării cadrelor didactice,de exemplu vezi tările
europene.
Beneficiul o au cei care au colaborat la elaborarea manualelor.
Votul meu în acest sens este negativ.