Odată cu finalul pandemiei şi mai ales în 2023, companiile au demarat o serie de strategii în scopul întoarcerii la birou a angajaţilor şi asigurării unui mediu de lucru prietenos pentru aceştia. Astfel, departamentele de HR au început să organizeze şi alte evenimente inedite, care să îi motiveze şi să-i relaxeze pe angajaţi, pe lângă binecunoscutele teambuilding-uri sau team dinners, conform unui comunicat de presă al Chocolissimo.
Printre acestea se numără şi cele de tip choco-bufete, organizate periodic, timp de o oră sau două, în zonele de recepţie ale companiilor sau în cele de servire a mesei.
Potrivit unor evaluări făcute de Chocolissimo, în 2023 a crescut numărul unor astfel de evenimente cu circa 200% faţă de 2022, iar pentru 2024 se prevede organizarea lunară a unor activităţi de acest tip.
Conceptele creative privind organizarea de evenimente dulci vin de obicei din partea organizatorului şi furnizorului de ciocolată.
"Zilele trecute, am organizat Choco Flowers Day @the office, eveniment în cadrul căruia am amenajat choco-bufete cu specialităţi din ciocolată cu motive şi gusturi florale.
De asemenea, am lansat şi conceptul Choco loves Coffee Day @the office, unde vedete sunt pralinele din ciocolată cu gust de cafea, servite alături de cafea de specialitate", a declarat Aura Oprea, Local Business Owner, Chocolissimo România.
Evenimentele cu ciocolată sunt preferate de companii din domenii ca: banking, construcţii, farma şi beauty. Centrele comerciale mari apelează şi ele la producătorii şi furnizorii de produse din ciocolată premium personalizate, cu ocazia organizării de campanii punctuale de activare pentru brand-urile de lux din incintele lor. La astfel de activări, se organizează preponderant bufete de ciocolată tematice, în acord cu conceptul şi campania de brand respectivă.
Cadouri cu ciocolată pentru cei ce se pensionează.
Pe lângă evenimentele cu ciocolată organizate de companii pentru angajaţi, în sediile corporate sau în locaţii de evenimente, fidelizarea şi motivarea personalului se face şi prin cadouri dulci ce conţin diverse produse din ciocolată premium. Astfel de cadouri sunt dăruite de sărbători ca 1 şi 8 martie, Paşte şi Crăciun, dar şi cu alte ocazii celebrate în companii.
"Avem cereri diverse pentru realizarea de cadouri personalizate, pentru momente speciale ce au loc în companii ca: întoarcerea unui angajat din concediul de creştere copil, aniversarea unui număr de ani în companie, bun-venit pentru noii angajaţi, atingerea anumitor obiective de către un angajat sau echipe. De asemenea, companiile au început să ceară cadouri cu ciocolată premium pentru marcarea momentelor când cei care ies la pensie îşi iau < la revedere > de la colegi", a mai spus Aura Oprea.
Companiile îşi fac abonamente pentru livrarea de ciocolată premium.
Gusturile celor ce se ocupă în companii de beneficiile oferite angajaţilor s-au diversificat şi rafinat în ultimii ani şi în privinţa cadourilor personalizate. Astfel, câştigă tot mai mult teren beneficiile oferite sub formă de abonamente cu ciocolată premium. Unele companii îşi fac abonamente la furnizorii de ciocolată, care le asigură periodic pentru angajaţi diverse sortimente de praline cu mix-uri şi gusturi speciale, care nu se găsesc în comerţul de masă.
"De asemenea, în sezonul rece avem multe solicitări pentru Hot Chocolate Day @the office, fie cu prezenţa echipei noastre, fie în sistem self-service. Companiile îşi fac abonament pentru livrarea de ciocolată caldă şi comandă regulat pentru angajaţi", a adăugat Aura Oprea, Local Business Owner, Chocolissimo România.