În 2023 mediul de afaceri se va dovedi a fi din ce în ce mai complex şi competitiv pentru companii. Principalele provocări anticipate de echipele de management includ următoarele:
• Competiţia crescută care poate face dificilă atragerea şi păstrarea clienţilor.
• Schimbările tehnologice la care companiile trebuie să se adapteze rapid pentru a rămâne competitive.
• Costurile ridicate cauzate de preţurile la materiile prime, salarii şi taxe care fac dificilă menţinerea profitabilităţii.
• Schimbările din legislaţie care adaugă costuri şi fac îngreunează funcţionarea companiilor.
• Problemele de mediu, impactul reglemetărilor ESG, precum şi cerinţele privind sustenabilitatea.
Pentru a putea gestiona cu succes afacerile în acest mediu economic în continuă schimbare, competenţele managerilor vor trebui să evolueze. Astfel, noile tendinţele moderne de management de care inţiativele de training vor trebui să ţină cont în 2023 pentru a pregăti mai bine managerii ca să ajungă la succes împreună cu echipele lor, sunt următoarele:
1.Creşterea utilizării tehnologiei în practicile de management
Este evident faptul că în ultimii ani s-a înregistrat o creştere semnificativă a utilizării tehnologiei în practicile de management. Este probabil ca această tendinţă să continue pe măsură ce companiile se străduiesc să rămână competitive pe o piaţă globală. Există multe avantaje ale utilizării tehnologiei în management, inclusiv transparenţa în comunicare, colaborarea îmbunătăţită, eficienţa sporită şi luarea mai bună a deciziilor. Iată de ce nu există nicio îndoială că tehnologia poate fi un instrument puternic pentru managerii care doresc să îmbunătăţească performanţa echipei.
2. Mediul de lucru şi procesele devin din ce în ce mai agile
Numeroase aplicaţii conectează echipele din toate colţurile lumii şi ajută companiile să fie mai agile ca oricând. Reconfigurarea echipelor nu a fost niciodată mai uşoară, ceea ce pune angajaţii pe picior de egalitate şi elimină structurile ierarhice de la locul de muncă.
Lucrul în echipe mici, de 7-10 oameni, cu procese accelerate de lucru şi abordări care lansează rapid produsele în piaţă modifică modalitatea în care se face management şi propune un nou contract social între manager şi echipă. Pentru a se menţine competitive, viteza şi inovaţia sunt vitale pentru companii. Descentralizarea managementului si aplatizarea companiilor este proces care se va accelera în 2023.
3. Dezvoltarea integrată a abilităţilor de leadership şi management
Leadership-ul şi management-ul vor trebui să evolueze şi să folosească o mare varietate de modalităţi de training şi dezvoltare pentru a pregăti liderul modern cu abilităţile de care au nevoie pentru a performa.
Folosirea unei abordări unitare a dezvoltării abilităţilor de leadership şi management permite împletirea coerentă a cursurilor în clasă cu webinarii online şi tutoriale, urmate de sesiuni de mentorare şi coaching pe care managerii le pot integra cu uşurinţă în ziua lor fără să-şi perturbeze prea mult programul.
Flexibilitatea mediilor mixte de învăţare facilitează menţinerea ritmului de dezvoltare a competenţelor managerilor, în mediul de lucru hibrid, pe măsură ce compania scalează şi creşte.
4. Accesarea de consultanţă externă, strategică şi tactică
Odată ce un manager acceptă că nu ştie sau că nu trebuie să ştie totul se deschide oportunitatea de a aduce consultanţi externi pentru a le transfera cunoştinţele şi experienţele relevante.
Consultanţii externi pot aduce experienţă şi cunoştinţe specializate într-o anumită industrie sau domeniu de activitate, ceea ce ajută companie să îşi atingă mai uşor obiectivele şi să rezolve problemele cu care se confruntă.
Consultanţii externi pot fi angajaţi pentru perioade mai scurte sau mai lungi de timp şi pot oferi oportunităţi de învăţare pentru angajaţii companiei prin transferul de cunoştinţe şi experienţă.
5. Concentrarea pe retenţia şi satisfacţia angajaţilor
În mediul de afaceri actual retenţia şi satisfacţia angajaţilor sunt mai importante ca niciodată. Competiţia pentru talente a obligat companiile să facă tot ce le stă în putinţă pentru a-şi menţine cei mai buni angajaţi fericiţi şi implicaţi.
O modalitate a managementului de a face acest lucru este să se concentreze mai mult pe strategiile de retenţie, pornind de la identificarea factorilor care îi fac pe angajaţi să dorească să rămână în companie.
Este de asemenea importantă crearea de programe şi politici pentru oferirea unor aranjamente de lucru mai flexibile, îmbunătăţirea beneficiilor şi a compensaţiilor, oferirea de training, mentorat şi coaching.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.01.2023, 08:57)
Grija fata de angajati - pe ultimul loc. Normal, doar angajatii reprezinta "cel mai important activ al unei companii".