Lanţul german de distribuţie "Metro", al treilea pe plan mondial, aşteaptă o creştere de pînă la 12% a profitului său pe anul în curs, în condiţiile în care compania deschide din ce în ce mai multe unităţi Cash & Carry în Europa de Est şi Asia. Oficialii "Metro" anticipează o majorare a profitului cuprinsă între 8% şi 12% pentru 2005. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, "Metro" aşteaptă o creştere de 5-6%, de la 56,4 miliarde de euro (74,3 miliarde de dolari) în 2004.
"Metro" a inaugurat centre comerciale de tip Cash & Carry în ţări precum China, Moldova şi Serbia, ca să atenueze impactul reducerii cheltuielilor pe plan intern (în Germania). În plus, compania a deschis centre de distribuţie cu discount a produselor electronice în Europa de Vest, în condiţiile creşterii competiţiei cu rivalul său "Aldi Group".
"Presiunea preţurilor este extrem de mare pe piaţa internă, iar pînă acum, compania a reuşit să atragă clienţi în statele din fosta Uniune Sovietică şi China", declară Volker Riehm, administrator de fonduri la "Activest" din München. În portofoliul acestei societăţi intră şi acţiuni "Metro". Volker Riehm subliniază, însă, că "Metro" trebuie să-şi rezolve problemele de pe plan intern.
Anul trecut, vînzările "Metro" au crescut cu 5,3%. Profitul net al companiei a sporit cu 7,7%, la 827 milioane de euro. În ultimii cinci ani, cîştigurile nete ale "Metro" au crescut în medie cu 26% (anual), în vreme ce beneficiile rivalului său francez - "Carrefour", au urcat cu 9,9%.