Valoarea medie a iniţiativelor de reward şi recognition specifice segmentului B2B s-a dublat în primele nouă luni ale anului, arată datele Complice.ro, magazin online de cadouri experienţiale. Vânzările pe acest segment au crescut cu peste 20% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la o pondere de 65% din vânzările totale. Majoritatea instrumentelor accesate de companii au fost online, la distanţă (evenimente, premii şi cadouri), ca urmare a noului context de muncă remote, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Evoluţia contextului pandemic a confirmat tendinţa înregistrată în prima jumătate a anului, de a muta cea mai mare parte dintre initiativele dedicate angajaţilor, clienţilor şi partenerilor în zona online. Astfel, segmentul B2B al Complice.ro reprezintă la finalul lunii septembrie 65% din vânzările înregistrate în această perioadă. Urmare a implementării unor soluţii tot mai creative pentru conectarea echipelor care funcţionează remote şi pentru menţinerea legăturilor cu partenerii de afaceri, valoarea medie a comenzii s-a dublat faţă de perioada similară din 2019, deşi numărul acestora a scăzut cu 22% faţă de acelaşi interval.
Oana Pascu, fondator Complice.ro: "Anul acesta am remarcat un interes crescut începând cu luna iulie. Companiile orientate către angajaţi mizează pe evenimente experienţiale online de grup pentru conectarea echipelor şi menţinerea engagementului acestora, pe premii experienţiale individuale ca modalitate de reward, dar şi pe workshopuri dedicate stării de wellbeing a acestora, pe fondul a mai bine de 6 luni de work from home. Pe de altă parte însă, procesul decizional are o durată mai mare, semn că majoritatea companiilor sunt prudente în alocarea bugetelor."
În această perioadă, de multe ori când au dorit să îşi recompenseze angajaţii şi/sau partenerii, companiile au apelat la cadouri corporate de tip concept, mizând pe abordări creative care să crească engagementul. Aceste cadouri concept - individuale sau de tip cadouri în cascadă - au fost folosite pentru a înlocui întâlnirile clasice de business - de exemplu cu un virtual lunch, virtual dinner etc - sau pentru a surprinde şi recompensa loialitatea partenerilor de business - de exemplu au fost trimise cadouri pentru fiecare zi a săptămânii, cadouri pentru momente cheie, survival kit-uri etc, mai arată sursa citată.
Atunci când au apelat la experienţe, cel mai mare interes l-au stârnit cocktail party-urile virtuale, cinele festive remote, atelierele online de cooking, sesiunile de coaching individuale sau de echipă, dar şi experienţele orientate către părinţi, cum ar fi workshopuri cu specialişti în parenting.
Contextul actual a influenţat şi decizia de achiziţie pe segmentul B2C. Aici s-a înregistrat o scădere de 20% în numărul de comenzi, inclusiv pe fondul restricţiilor care afectează activitatea unora dintre partenerii Complice.ro. Astfel, a crescut rata de adopţie a cadourilor experienţiale online, zona experienţelor offline individuale rămânând însă dominantă.