Piata de training de business a ajuns in 2015 la circa 25 de milioane de euro. "Trainingul este doar un simplu curs daca nu are la baza un obiectiv de business. Un astfel de obiectiv poate fi, de exemplu, cresterea retentiei angajatilor dar si a clientilor" declara Ovidiu Drumia, Managing Partner AXP Consulting & Business Level.
Un nou angajat costa compania intre 3 si 10 salarii, iar o crestere de 5% in recurenta clientilor poate genera o crestere a profitului intre 25-125%. Astfel, dupa ce aflam cauzele unei retentii deficitare, putem gandi un program de training personalizat. Rezultatele vin doar cu pregatire, follow-up si monitorizare continua.
Peste 80% dintre problemele pe care trainerii le intalnesc in companii au la baza comunicarea, feedback-ul defectuos, lipsa responsabilitatii, a transparentei, dar si demotivarea angajatilor. Toate acestea pot fi rezolvate prin training-uri de soft skills, mai precis, angajatii trebuie invatati sa stie cum sa puna problema.
IT-stii sunt principalii bebeficiari ai trainingurilor in Romania
In trecut, doar companiile multinationale apelau la training, dar situatia s-a schimbat. Astfel, din ce in ce mai multe companii mici si mijlocii apeleaza la servicii specializate de training si coaching. Scopul principal al managerilor care apeleaza la servicii de training sau coaching este atingerea obiectivelor de business prin eficientizarea activitatii. Doar anul trecut, piata de training era estimata la 25 de milioane de euro, iar in 2016 se preconizeaza o crestere cu 10-15%.
Industria care contracteaza cea mai mare parte de servicii de training este cea de IT. Aici managerii au identificat o mai mare nevoie de adaptare a angajatilor la conditii foarte schimbatoare. "Adaptarea foarte rapida la dinamica domeniului este vitala, sunt de parere liderii de business din IT" declara Ovidiu Drumia, Managing Partner AXP Consulting & Business Level.
Daca vorbim de domeniul IT, metodologiile "Agile" (SCRUM, Kanban sau DSDM) sunt foarte cautate in materie de training-uri. "Efectele folosirii unei astfel de metodologii si a adoptarii "mindset-ului" agile se vede in rata de customer satisfaction. Din experienta noastra aceasta creste cu 35-40% la companiile care apeleaza la servicii de training" spune Ovidiu Drumia.
31 Martie - Conferinta BusinessLevel pentru antreprenori, oameni de HR si manageri
"Este clar ca accesul mai larg al angajatilor, managerilor si antreprenorilor romani la servicii de training si coaching duce in final la cifre de afaceri mai mari in companii, salarii mai bune si, de ce nu, bunastare pe termen lung. Vream sa facem cunoscut acest fapt. BusinessLevel, conferinta pe care o organizam impreuna cu partenerii nostri, este ocazia perfecta pentru asta." declara Ovidiu Drumia, AXP Consulting.
BusinessLevel este o conferinta aplicata. Fiecare speech este un training concentrat in 20-30 de minute. Informatia livrata se doreste a fi foarte la obiect. "Din punctul meu de vedere asta face din BusinessLevel un eveniment diferit. Ii asteptam aici pe cei care cauta sa-si eficientizeze activitea, procesele de business si businessul in sine. Este vorba despre o conferinta menita sa ofere solutii concrete care pot aduce schimbarea pe care si-o doreste fiecare pentru sine si pentru companie" declara Ovidiu Drumia.
"Am format o echipa din oameni cu experienta, care au manageriat schimbari majore de-a lungul carierei lor. Scopul nostru este sa livram valoare si sa ajutam cu sfaturi practice si imediat aplicabile. Aceasta este esenta BusinessLevel.", declara Ovidiu Drumia.