Economia circulară nu este un moft, consideră Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager la Nestle România, care este de părere că trebuie să acordăm o importanţă deosebită rezistenţei la schimbare, aceasta fiind singura constantă şi singura certitudine din viaţa noastră.
Irina Siminenco a explicat: "Cred că rezistenţa la schimbare este foarte importantă. Eu fac parte din generaţia care şi-a petrecut copilăria la bunici. Bunicii mei aveau legume, animale şi 80% din hrană era asigurată din ceea ce ne oferea pământul. Când am mers la şcoală, m-am mutat la oraş. Încă ne mai ajutau bunicii cu mâncare, însă după ce ei nu au mai fost, vrând-nevrând, am rămas dependenţi de ceea ce puteam să obţinem în cadrul sistemului urban în care trăiam. După ceva timp m-am angajat la Nestle şi am descoperit responsabilitatea hrănirii consumatorilor din 190 de ţări. Astfel, am observat că avem de-a face cu o rezistenţă foarte mare la schimbare. Iar aici intervine strategia. Eu am o strategie pentru familia mea şi pentru cei care sunt în grija mea şi pentru consumatorii Nestle, autorităţile au strategiile lor. Strategiile ne setează roluri şi responsabilităţi şi crează un cadru predictibil pentru a ne desfăşura activitatea. Desigur că nu sunt gândite să ne rezolve toate problemele".
Potrivit Irinei Siminenco, tot mai mulţi operatori economici investesc în reciclarea regenerativă, în detrimentrul reciclării chimice, Nestle fiind una dintre aceste companii. "Ne dorim ca niciunul dintre ambalajele noastre să nu mai fie aruncat în natură, dar este nevoie ca strategia noastră de business să fie coroborată cu strategiile altor operatori, cu strategiile autorităţilor şi ale partenerilor noştri sociali etc. Este important ca această strategie să ne permită să ne desfăşurăm activitatea în cele mai bune condiţii şi trebuie să ne asigurăm că ceea ce facem în producţie şi distribuţie ajută, nu distruge".
Printre altele, reprezentantul Nestle România spune că este necesar să ne asumăm responsabilitatea pentru dezvoltarea unei economii circulare.