Domeniul creativităţii trebuie văzut ca o şansă de valoare adăugată, consideră Cristian Pârvan, secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), care susţine că inovarea a ajuns o industrie de luat în seamă: "În România, avem inteligenţă şi trebuie sprijinit acest capital autohton - creativitatea noastră -, în demersul de a produce mai mult. Trebuie să ne gândim ce putem face pentru stimularea creativităţii în cadrul culturii antreprenoriale".
Cristian Pârvan a ţinut să menţioneze că, în timp ce ajutoarele de stat acordate în perioada 2007-2013, în valoare de 600 milioane euro, au generat 6.000 de locuri de muncă, din cele 30 de milioane de euro - bani puşi la dispoziţia celor interesaţi pentru realizarea de SRL-D-uri, de-a lungul a patru ani -, au fost create 13.000 de locuri de muncă, rata de eşuare a acestor societăţi fiind sub media de eşuare pe ţară. "De aceea, trebuie să avem curajul să pariem pe inteligenţa şi pe dorinţa de inovare a românilor, care trebuie să fie izvorul de creştere a economiei", opinează reprezentantul AOAR.
Acesta arată că afirmaţiile conform cărora agricultura, "de care nu ne putem lipsi", şi energia reprezintă cele mai importante motoare de creştere a PIB sunt discutabile, dacă luăm în considerare potenţialul pe care îl are sectorul inovării.
Domnia sa susţine că Strategia dedicată IMM reprezintă o primă ancoră de politici publice şi că IMM-urile au nevoie de locuri de muncă şi de finanţări, limitate, pentru cei care doresc să dezvolte afaceri.
"În ultimii cinci ani de criză, la nivelul ţărilor dezvoltate, 80% din locurile noi de muncă au fost făcute de companiile nou înfiinţate, care activează de mai puţin de cinci ani pe piaţă, toate marile companii reducând numărul locurilor de muncă", a conchis Cristian Pârvan.