Scandalul legat de expunerea datelor unor persoane în mediul online este unul care nu se va termina prea curând. Firma canadiană AggregateIQ a încălcat legile referitoare la confidenţialitatea datelor în unele activităţi efectuate pentru un grup pro-Brexit important şi pentru mai multe campanii politice din Statele Unite, potrivit unui raport al unei inves-tigaţii oficiale. Comisarul federal pentru confidenţialitatea datelor, Daniel Therrien, împreună cu omologul său din provincia Columbia Britanică, au afirmat că AggregateIQ (AIQ) nu a luat măsuri pentru a se asigura că are autoritatea să dezvăluie informaţii legate de alegătorii britanici. AIQ a fost angajată în 2016 de grupul Vote Leave, care a susţinut ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, pentru a concepe reclame pe Facebook adresate posibililor votanţi la referendum.
AIQ, înregistrată în Columbia Britanică, a folosit datele obţinute online de Vote Leave, pe care le-a dezvăluit Facebook. Comisarii pentru confidenţialitatea datelor au aflat că Vote Leave nu a explicat respondenţilor că informaţiile lor ar putea fi distribuite Facebook, iar AIQ nu a luat măsuri suficiente pentru a se asigura că are dreptul să folosească informaţiile. AIQ nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii. Raportul exprimă îngrijorări similare legate de lipsa consimţământului în cazul unor servicii efectuate de AIQ pentru campanii din Statele Unite ale Strategic Communication Laboratories, compania mamă a firmei de consultanţă Cambridge Analytica. În 2018, Facebook a fost supusă unor presiuni puternice după ce a anunţat că informaţiile personale a până la 87 de milioane de utilizatori, majoritatea din Statele Unite, ar fi putut să fi fost puse la dispoziţia Cambridge Analytica, în mod incorect. În luna aprilie, Therrien a ajuns la concluzia că Facebook a încălcat grav legea canadiană referitoare la confidenţialitatea datelor şi nu şi-a asumat responsabilitatea pentru protejarea informaţiilor personale ale cetăţenilor.