Consiliul Concurenţei investighează agenţiile de media

ALEXANDRU SÂRBU
Ziarul BURSA #Media-Advertising / 23 octombrie 2012

Sunt vizate companiile membre ale Clubului de Media

Consiliul Concurenţei (CC) a declanşat o investigaţie pe piaţa comercializării de servicii media, săptămâna trecută oficialii CC ridicând şi copiind documente din calculatoare de la mai multe agenţii de media.

"Investigaţia, care a fost declanşată în urma unei sesizări, se referă la o posibilă înţelegere între companiile active pe această piaţă, în vederea eliminării concurenţei la licitaţiile pentru atribuirea conturilor de publicitate ale clienţilor din România (companii multinaţionale)", precizează Consiliul Concurenţei. Agenţiile care fac obiectul investigaţiei sunt cele care au fondat, de curând, Clubul de Media, o organizaţie care şi-a propus să dezvolte un cod de etică în domeniu, precum şi un ghid de reguli de organizare a licitaţiilor, care să cuprindă criteriile de selecţie a câştigătorilor.

Membrii Clubului de Media sunt "Brand Programming Network", "Initiative Media", "MEC România", "MediaCom", "Mindshare", "Optimedia", "Starcom MediaVest Group", "United Media", "Universal McCann" (UM - parte a "B.V. McCann Erickson") şi "Zenith România".

Potrivit unor surse din piaţă, companiile în cauză au decis să formeze o alianţă pentru a crea o contrapartidă agenţiei "Media Investment", parte a companiei "The Group", pe care o acuză de practici lipsite de etică. "The Group" este controlată de către Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a declarat: "Sesizarea a fost depusă în urmă cu circa trei săptămâni de către un actor din piaţa media, iar săptămâna trecută am făcut controale inopinate în 13 locaţii ale unor agenţi economici din piaţa media. Durata medie a unei investigaţii este de doi ani, iar cel mai puţin durează un an". Domnia sa ne-a mai spus că nu poate să confirme dacă sesizarea a fost depusă de către o agenţie de media sau despre o companie care a organizat o licitaţie pentru atribuirea contului de media.

Potrivit surselor din piaţă, sesizarea ar fi fost depusă fie de către reprezentanţii "The Group", fie de către un client al companiei, fiind vehiculat numele "Romtelecom". Aceas-ta a ales "Media Investment", anul trecut, în urma unei licitaţii, pentru servicii de media buying. Reprezentanţii "Romtelecom" au declarat, pentru ziarul BURSA, că operatorul de servicii de telecomunicaţii nu are nimic de a face cu această acţiune, catalogând informaţiile drept "pure speculaţii de pe piaţă".

Reprezentanţii "The Group" nu au dorit să comenteze informaţia.

Companiile care vor coopera cu autoritatea de concurenţă la această investigaţie pot obţine, în cadrul programului de clemenţă, imunitate faţă de posibilele amenzi sau o reducere substanţială a acestora.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb