• Sunt vizate companiile membre ale Clubului de Media
Consiliul Concurenţei (CC) a declanşat o investigaţie pe piaţa comercializării de servicii media, săptămâna trecută oficialii CC ridicând şi copiind documente din calculatoare de la mai multe agenţii de media.
"Investigaţia, care a fost declanşată în urma unei sesizări, se referă la o posibilă înţelegere între companiile active pe această piaţă, în vederea eliminării concurenţei la licitaţiile pentru atribuirea conturilor de publicitate ale clienţilor din România (companii multinaţionale)", precizează Consiliul Concurenţei. Agenţiile care fac obiectul investigaţiei sunt cele care au fondat, de curând, Clubul de Media, o organizaţie care şi-a propus să dezvolte un cod de etică în domeniu, precum şi un ghid de reguli de organizare a licitaţiilor, care să cuprindă criteriile de selecţie a câştigătorilor.
Membrii Clubului de Media sunt "Brand Programming Network", "Initiative Media", "MEC România", "MediaCom", "Mindshare", "Optimedia", "Starcom MediaVest Group", "United Media", "Universal McCann" (UM - parte a "B.V. McCann Erickson") şi "Zenith România".
Potrivit unor surse din piaţă, companiile în cauză au decis să formeze o alianţă pentru a crea o contrapartidă agenţiei "Media Investment", parte a companiei "The Group", pe care o acuză de practici lipsite de etică. "The Group" este controlată de către Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a declarat: "Sesizarea a fost depusă în urmă cu circa trei săptămâni de către un actor din piaţa media, iar săptămâna trecută am făcut controale inopinate în 13 locaţii ale unor agenţi economici din piaţa media. Durata medie a unei investigaţii este de doi ani, iar cel mai puţin durează un an". Domnia sa ne-a mai spus că nu poate să confirme dacă sesizarea a fost depusă de către o agenţie de media sau despre o companie care a organizat o licitaţie pentru atribuirea contului de media.
Potrivit surselor din piaţă, sesizarea ar fi fost depusă fie de către reprezentanţii "The Group", fie de către un client al companiei, fiind vehiculat numele "Romtelecom". Aceas-ta a ales "Media Investment", anul trecut, în urma unei licitaţii, pentru servicii de media buying. Reprezentanţii "Romtelecom" au declarat, pentru ziarul BURSA, că operatorul de servicii de telecomunicaţii nu are nimic de a face cu această acţiune, catalogând informaţiile drept "pure speculaţii de pe piaţă".
Reprezentanţii "The Group" nu au dorit să comenteze informaţia.
Companiile care vor coopera cu autoritatea de concurenţă la această investigaţie pot obţine, în cadrul programului de clemenţă, imunitate faţă de posibilele amenzi sau o reducere substanţială a acestora.